۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
صیادان مازندرانی ۵۲۵ تن ماهی صید کردند
مدیرکل شیلات مازندران:

صیادان مازندرانی ۵۲۵ تن ماهی صید کردند

ساری- مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به کاهش هفت درصدی صید ماهیان استخوانی گفت: از ابتدای فصل صید تا ۱۰ آذرماه ۵۲۵ تن انواع ماهی در استان صید شده است.

به گزارش بازار به نقل از شیلات مازندران، قاسم کریم زاده با اظهار این که از زمان آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در استان ۱۷ مهرماه تا ۱۰ آذرماه صیادان تعاونی‌های پره ۵۲۵ تن انواع ماهیان استخوانی با ارزش اقتصادی بیش از ۸۹ میلیارد تومان رواته بازار کردند، افزود: ترکیب گونه‌های صیدرا ۵۵ درصد کفال، ۲۸ درصد سفید، ۱۵ درصد کپور و ۲ درصد سایر گونه‌ها بوده است.

وی اظهار داشت:بررسی وضعیت صید سال جاری نشان می‌دهد که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی شاهد کاهش ۲۰ درصدی تلاش صیادی و ۱۶ درصدی روزهای مفید صید بودیم و این موضوع در میزان کل صید موثر بوده است و صید فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد ولی از لحاظ ارزش اقتصادی ۸۵ درصد افزایش را در سبد صیادان داشته ایم.

کریم زاده در ادامه به موضوع تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر اشاره و تصریح نمود: با توجه به رهاسازی سالانه میلیون‌ها قطعه بچه ماهی به ویژه گونه‌های ماهی سفید در قالب طرح کمک به تکثیر طبیعی با مشارکت خود جامعه صیادی و نیز مراکز بازسازی ذخایر، گونه‌های سفید در ترکیب صید افزایش ۲۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه فصل قبل نشان می‌دهد.

فصل صید ماهیان استخوانی تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

کد خبر: ۱۹۲٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha