۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
وزیر پیشنهادی راه باید از تخصص کافی در حوزه عمران برخوردار باشد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

وزیر پیشنهادی راه باید از تخصص کافی در حوزه عمران برخوردار باشد

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: انتخاب فردی با تخصص مرتبط برای وزارت راه و شهرسازی ضرورت دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در رابطه با معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: تغییرو تحول و انتصاب مدیران یکی از وظایف مسئولان اجرایی در سطح کلان است لذا تعویض مدیران و وزرایی که در انجام وظایف و تحقق برنامه‌هایشان موفق نبودند، نشان دهنده دلسوزی و حسن نیت رئیس جمهور است، بنابر این اقدام ایشان جای قدردانی دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای بذرپاش، فرزند شهید بوده و پدر ایشان بر گردن همه ما حق دارند، عنوان کرد: وی سابقه ریاست بر دیوان محاسبات کشور را داشته که به گفته نمایندگان عملکرد قابل قبولی نیز داشته است. اما اینکه برای تصدی یک وزات‌خانه تخصصی که با بحران مسکن و چالش‌هایی در حوزه کریدورهای هوایی، ریلی، زمینی و دریایی مواجه بوده که تعلل در رفع آنها موجب از دست رفتن فرصت کشور در منطقه می‌شود، فردی معرفی شود که تخصص کافی در این زمینه‌ها ندارد و در گذشته برای وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت و همچنین شهرداری تهران نیز گزینه بوده، اقدام نادرستی است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی معتقدند، مدیریت یک وزارتخانه نیازمند علم مدیریتی است اما آیا در میان یک نیم میلیون مهندس حتی یک فرد برای مدیریت این وزارتخانه وجود نداشت؟ انتخاب آقای بذرپاش به نوعی اهانت به بدنه فنی و مهندسی کشور است. مگر یک مهندس عمران را برای مدیریت بیمارستان، مدرسه و یا وزارتخانه‌ای مانند امور خارجه معرفی و انتخاب می‌کنند؟ هر چند برخی مدعی هستند که وزارتخانه مجموعه از کارها و حوزه ها بوده که نیازمند فرد مدیر برای اداره آن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: آقای رستم قاسمی بیش از ۴ دهه برای کشور در زمینه های مختلف کار کرده و زحمت کشیده است اما در وزارت راه و شهرسازی به دلیل عدم تجربه و تخصص کافی موفق نبوده و هم اکنون این وزارتخانه با انبوهی از مشکلات که بخش وسیعی از آن ناشی از عملکرد دولت قبل بوده، مواجه است. حال ۶ ماه پس از انتخاب آقای بذرپاش برای مدیریت وزارت راه و شهرسازی متوجه خواهیم شد که فرد فاقد تخصص در حوزه راه و شهرسازی در برابر تمامی مشکلات پاسخ می‌دهد؛ پول نداشتم و اقدامی نکردم!

کد خبر: ۱۹۲٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha