۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
سرمایه گذاری پنج هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی مخابرات کردستان برای اجرای فیبرنوری
مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد:

سرمایه گذاری پنج هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی مخابرات کردستان برای اجرای فیبرنوری

سنندج – حکمت؛ مدیر مخابرات منطقه کردستان از سرمایه گذاری پنج هزار و ۷۳۰میلیارد ریالی مخابرات این استان برای اجرای پروژه های فیبرنوری طی چند سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از بسترهای امن در حوزه تلفن ثابت بشمار می رود، گفت: اجرای پروژه و کابل کشی فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی بر اساس استانداردهای موجود، از استراتژی های منطقه در راستای توسعه پایدار و کاهش آسیب های احتمالی به سیستم های مخابراتی است.

وی با اشاره به اینکه مخابرات منطقه کردستان در زمینه ارائه خدمات با کیفیت و نوین به مشتریان توسعه فیبرنوری را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: در حال حاضر پنج هزار و ۵۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شده است که در این حوزه به عنوان استان پیشرو عملکرد مطلوبی داریم.

وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته هم اکنون چهار هزار و ۲۱۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط روستایی و ۸۴۱ کلیومتر در نقاط شهری و بین شهری استان کردستان اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه برای اجرای پروژه کابلکشی فیبر نوری و تامین تجهیزات، سرمایه گذاری لازم در نقاط روستایی به منظور برقراری عدالت اجتماعی در ارائه خدمات مخابراتی صورت گرفته است، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۵ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در نقاط روستایی استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از سیاست های مخابرات منطقه، گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: استفاده و بهره گیری از فناوری فیبرنوری راهکاری برای مرتفع کردن محدودیت های موجود است که با حذف کابل های مسی هم شاهد ارتقا سطح کیفی خدمات مبتنی بر این فناوری هستیم و هم به لحاظ اقتصادی اقدامات مثمرثمری صورت می گیرد.

حکمت یادآور شد: توسعه و عمران شهری، افزایش تقاضای اینترنت پرسرعت خانگی، ساخت و سازهای جدید در راستای سیاست های مسکن و شهرسازی، ضرورت توسعه زیرساخت های ارتباطی مورد نیاز جوامع شهری و روستایی به صورت محسوسی نشان می دهد که استفاده از بستر فیبرنوری و مزایای آن می تواند در برآورده کردن تقاضای مشتریان مخابراتی منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

حکمت افزایش پهنای باند برای ارسال سریعتر اطلاعات بر بستر امن و مطمئن، افزایش کیفیت خدمات و سرویس های مخابراتی را از جمله مزایای فیبر نوری دانست.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha