۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱
وزیر پیشنهادی راه برنامه مشخص برای اجرای قانون جهش تولید مسکن داشته باشد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

وزیر پیشنهادی راه برنامه مشخص برای اجرای قانون جهش تولید مسکن داشته باشد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برنامه مشخصی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و تحقق شعار دولت در ساماندهی بازار مسکن داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، با انتقاد از گرانی مصالح ساختمانی گفـت: علی رغم اینکه سیاست دولت حمایت از ساخت و ساز و افزایش تولید مسکن در کشور است در واقعیت گرانی چندین باره مصالح ساختمانی، عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و ناهماهنگی میان ارگان‌های مختلف دولت حاکی از فاصله چند فرسخی حرف و عمل مسئولان دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه‌های اجرای برنامه‌های مسکن‌سازی و ترغیب بخش خصوصی و انبوه سازان به ساخت خانه، کنترل بازار مصالح ساختمانی است. این بازار خالی از نظارت، ریسک سرمایه گذاری بخش خصوصی را به شدت افزایش داده و امکان برنامه ریزی را از سازندگان سلب می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل نا به سامانی در بازار نهاده های ساختمانی، دولتمردان پیش بینی دقیقی از بها تمام شده واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی نداشته و این امر آفت بزرگ برنامه ریزی ساخت مسکن و ترمیم اعتماد از دست رفته مردم به مساکن دولتی به شمار می رود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برنامه مشخصی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و تحقق شعار دولت در ساماندهی بازار مسکن داشته باشد. ضمن اینکه مردم به ویژه متقاضیان مسکن های طرح نهضت ملی انتظار دارند اطلاعات و آمار این طرح کاملا شفاف، واقعی و در زمان بندی مشخص اعلام شود.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha