۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
آموزش روش‌های صیانت از خاک در کتب درسی
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

آموزش روش‌های صیانت از خاک در کتب درسی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید اطلاعات و روش‌های صیانت از خاک در کتب درسی به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا نسل آینده را برای حفظ خاک و آب کشور آماده کنیم.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد در همایش روز جهانی خاک که با حضور سفرای برخی کشورها، نماینده فائو و معاونین و مدیران ستادی این وزارت در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت : به فرموده مقام معظم رهبری «قضیه خاک از قضیه آب مهم‌تر است»، برای تشکیل یک سانتیمتر خاک حاصلخیز کشاورزی حدود ۷۰۰ سال زمان لازم است و باید در حفاظت از آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش بزرگی از رسالت حفاظت از خاک بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: به دلیل شیب اراضی و سیلاب‌های مخرب، سازمان منابع طبیعی موظف به جلوگیری از فرسایش خاک در مراتع کشور است.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت در زمینه اختصاص اعتبارات برای صیانت از خاک مثبت است، گفت: برای پایداری حوضه‌های آبخیز، کاهش فرسایش خاک و رسوبات سدها نیاز به انجام ۱۰ میلیون هکتار آبخیزداری در سال داریم که این اقدام زمینه‌ساز امنیت غذایی در کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور تلاش می‌کنیم تا یک اقدام جدید در حفظ و پایداری خاک انجام دهیم.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha