۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
۱۳۹ کیلومتر از راه‌های استان قم بهسازی می‌شود
در قالب ۱۴ پروژه عمرانی؛

۱۳۹ کیلومتر از راه‌های استان قم بهسازی می‌شود

قم - رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم از اجرای طرح بهسازی ۱۳۹ کیلومتر از راه‌های استان در قالب ۱۴ پروژه عمرانی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، محمدرضا زیدآبادی با بیان اینکه طرح بهسازی و روکش آسفالت ۱۳۹ کیلومتر از راه‌های این استان با اعتبار ۶۷۵ میلیارد ریال در قالب ۱۴ پروژه عمرانی اجرایی می‌شود، افزود: این طرح در راستای افزایش ضریب ایمنی و نگهداری از راه‌های استان اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم اضافه کرد: در این راستا اجرای ۱۴ پروژه در دستور کار قرار گرفت که ۱۰ پروژه فعال و عملیاتی شده و چهار پروژه دیگر در مراحل فراخوان، مناقصه و انتخاب پیمانکار می‌باشد.

وی، پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت لایه نازک در باند شمالی کمربندی قم - اراک و بزرگراه قم – سلفچگان به طول ۲۵ کیلومتر، بازیافت سرد آسفالت در بزرگراه راهجرد – سلفچگان به طول هشت کیلومتر، بهسازی محور قدیم قم – تهران به طول ۱۴ کیلومتر را تعدادی از پروژه‌های در حال اجرای این طرح اعلام کرد.

زیدآبادی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور سلفچگان – دلیجان به طول ۱۴ کیلومتر، تکمیل پروژه چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه به طول شش کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت آزادراه قم – تهران به طول ۹ کیلومتر، بهسازی محور قدیم قم – کاشان به طول ۱۱ کیلومتر، بهسازی باند جنوبی کمربندی قم – اراک به طول ۱۲ کیلومتر و اجرای چیپ سیل محورهای روستایی به طول ۴۰ کیلومتر از دیگر پروژه‌های فعال و در حال اجرای این طرح می‌باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های این طرح که در مرحله فراخوان، تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار است، بیان کرد: این پروژه‌ها شامل بهسازی و روکش آسفالت تقاطع خرمشهر رمپ A و به طول دو کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت محور پردیسان – ورجان به طول چهار کیلومتر و بهسازی و لکه‌گیری محورهای روستایی قمرود به طول ۱۹ کیلومتر و بهسازی و روکش آسفالت محور قم – جعفریه از جمله این طرح‌هاست.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اشاره به پروژه چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه، افزود: با توجه به مطالبات مردمی در خصوص چهار خطه کردن هشت کیلومتر ابتدایی این محور ترانزیتی، با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده قفل اجرایی این پروژه پس از سال‌ها وقفه باز و عملیات تکمیلی آن آغاز شد.

وی ضمن تأکید بر رعایت ایمنی توسط رانندگان، اضافه کرد: به دلیل تعدد و ترافیک طرح‌های عمران جاده‌ای در سطح راه‌های استان طی امسال از کاربران جاده‌ای درخواست می‌شود با شکیبایی و توجه بیش‌ از پیش به علائم ایمنی نصب‌شده در راه‌ها و ابتدای پروژه‌ها، تعامل لازم را با مجریان این پروژه‌ها لحاظ فرمایند.

کد خبر: ۱۹٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha