۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
۸۲۰ میلیون تومان برای ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در کردستان هزینه شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۸۲۰ میلیون تومان برای ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در کردستان هزینه شد

کردستان - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۸۲۰ میلیون تومان اعتبار در زمینه ارتقای سلامت محصولات کشاورزی طی سال گذشته در این استان هزینه شد.

محمدفرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار به اعتبارات هزینه شده در زمینه ارتقای سلامت محصولات کشاورزی کردستان در سال گذشته و برنامه امسال در این راستا اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه استانی ارتقای سلامت محصولات کشاورزی با پرداخت ۵۰ درصد یارانه برای سموم کم خطر و بیولوژیک در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سال گذشته ۹۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

وی اضافه کرد: حشره کش بیولوژیک در سطح یک هزار و ۷۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به طور رایگان توزیع شد که در این رابطه ۶۸ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تولید و توزیع رایگان زنبور براکون در سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع با اعتبار هزینه شده ۳۴ میلیون تومان و توزیع رایگان کود و سم های بیولوژیک  در سطح ۱۱۵ هکتار با اعتبار هزینه شده ۳۷ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در استان است.

سپری انجام آزمون خاک به طور رایگان برای ۲۸۰ نمونه با صرف اعتبار ۲۰ میلیون تومان، نمونه برداری از محصولات کشاورزی برای ۲۵۰ نمونه با اعتبار هزینه شده ۱۰ میلیون تومان و ترویج تغذیه متعادل گیاهی با اعتبار ۱۱۲ میلیون تومان را از دیگر کارهای انجام شده در زمینه سلامت محصولات کشاورزی در استان ذکر کرد.

 وی با اعلام اینکه در مجموع ۸۲۰ میلیون تومان اعتبار طی سال گذشته برای ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در کردستان هزینه شده است، گفت: افزایش سهم اعتبارات سلامت محصولات کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی استان امری ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به اعتبار پیشنهادی و موردنیاز ارتقای سلامت محصولات کشاورزی استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: برای خرید تجهیزات ردیابی و پیش آگاهی، یارانه سموم و کودهای کم خطر،بیولوژیک، آموزش بهره برداران و مساعدت کشاورزان برای اخذ گواهی استاندارد نیاز به یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان اعتبار در سال جاری داریم.

کد خبر: ۱۹٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha