۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
لزوم ساماندهی بازار روزها در قم/ پروتکل بهداشتی بازار روزها تدوین می‌شود
معاون استاندار قم مطرح کرد؛

لزوم ساماندهی بازار روزها در قم/ پروتکل بهداشتی بازار روزها تدوین می‌شود

قم - معاون استاندار قم بر لزوم ساماندهی فعالان بازار روزها در قم تأکید کرد و گفت: شهرداری باید فضاهای مناسب راه اندازی این مشاغل را شناسایی و معرفی کند.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن بهشتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که عصر سه‌شنبه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه بازار روزها در قم چون نفس فعالیتشان سیار بودن است از همین رو باید پروتکلی منطبق با مسائل بهداشتی داشته باشند، اظهار کرد: شهرداری باید فضاهای مناسب راه اندازی این روزبازارها را شناسایی و معرفی کند.

وی با بیان اینکه برای فعالیت این دسته بنا است پروتکلی از سوی مرکز بهداشت تهیه و برای تعیین تکلیف به ستاد ملی برای تصویب ارائه شود، افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ نفر از شهروندان از طریق فعالیت در بازار روزهای قم کسب درآمد دارند که از فرصت پیش آمده می‌توان برای ساماندهی بازار روزها استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم در ادامه کفت: شهرداری موظف است زیرساخت‌های لازم و محل مناسب برای استقرار این بازار روزها را تأمین کند.

وی بر شناسنامه‌دار شدن افراد شاغل در بازار روزها تأکید کرد و گفت: ۱۲۰۰ بسته معیشتی از امروز بین دست فروشان قم که با شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند توزیع می‌شود.

بهشتی تأکید کرد: در حال حاضر بازار روزها عمدتاً در زمین‌های خاکی بدون حداقل زیرساخت‌ها و برق غیرمجاز برپا می‌شود که در شرایط کنونی این موضوع قابل قبول نیست.

بازار روزها از مشاغل پرخطر هستند

سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه بازار روزها در زمره مشاغل پرخطر هستند و باید غیرفعال بمانند، گفت: با توجه به درخواست‌ها و اعتراضات بنا شد با تدوین پروتکلی برای فعالیت این افراد تدوین شود چرا که وزارت بهداشت پروتکلی در این زمینه ندارد.

به فروشندگان پرخطر اجازه فعالیت داده نمی‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا بازار روزها به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده است و تا کنون دستوری برای شروع فعالیت این مشاغل صادر نشده، گفت: پیشنهاداتی برای شروع فعالیت بازار روزها از جمله محدود کردن فعالیت‌ها و کاهش تعداد روزهای فعالیت و یا کاهش فروشندگان مطرح شده تا خطر و ریسک کمتری داشته باشند.

سید امیر سامع با تأکید بر اینکه در صورت ادامه فعالیت به فروشندگان پر خطر مثل پرنده فروشی‌ها و فروشندگان غذای فله‌ای اجازه فعالیت داده نخواهد شد، گفت: فعالیت بازار روزها در مکان‌های وسیع که فاصله‌گذاری رعایت می‌شود در اولویت خواهد بود.

وی همچنین به فعالیت بازار روزهایی که هر روز فعالیت می کنند اشاره کرد و گفت: برخی این مراکز تخلفاتی داشتند که با همانگی مرکز بهداشت و نیروی انتظامی از ادامه فعالیت تعدادی از آنها جلوگیری شد.

کد خبر: ۱۹٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha