۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
صدور هشدار زرد برای خراسان رضوی| برف خسارت مالی و جانی بر جای گذاشت
بازار گزارش می‌دهد؛

صدور هشدار زرد برای خراسان رضوی| برف خسارت مالی و جانی بر جای گذاشت

مشهد- بارش برف در استان خراسان رضوی موجب اخلال در زندگی روزمره مردم شد و متأسفانه علاوه بر واردکردن خسارت‌های مالی، جان یک نفر از هم‌وطنان را نیز گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با ورود سامانه بارشی جدید،بارش برف از صبح روز یک‌شنبه قالب نقاط این استان را فراگرفت و بر همین اساس موجب تعطیلی بسیاری از مدارس و نیز انسداد موقتی برخی از راه‌های مواصلاتی شد.

لغزندگی جاده‌ها و بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی شامگاه یک‌شنبه موجب گرفتار شدن بسیاری از مسافران و رانندگان در محور های ارتباطی این استان شد که با همکاری نیروهای راهداری، هلال‌احمر و پلیس‌راه طی ساعت‌ها عملیات امداد نجات این حادثه دیدگان از محاصره کولاک برف رهایی یافتند.

وارد آمدن خسارت‌های مالی و جانی

براثر بارش برف و لغزندگی جاده‌ها متأسفانه شامگاه یک‌شنبه در محور نیشابور- ملک‌آباد یک دستگاه خودروی سواری که از شهرستان تبریز عازم مشهد مقدس بود به دلیل لغزندگی جاده از مسیر اصلی منحرف و واژگون شد که براثر این سانحه راننده خودرو جان خود را از دست داد و سه نفر از سرنشینان این خودرو به‌صورت سطحی مجروح شدند.

هم‌چنین در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه شامگاه یکشنبه یک دستگاه تریلی در مسیر تربت‌حیدریه - مشهد حوالی گردنه خماری، دچار سانحه شد که این حادثه موجب گرفتار شدن افزون بر یک هزار خودرو در مسیر رفت‌وبرگشت این محور در کولاک شدید برف شد.

صدور هشدار زرد برای خراسان رضوی| برف خسارت مالی و جانی بر جای گذاشت

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی در همین رابطه اعلام کرد: بارش برف و لغزندگی جاده‌های و معابر منجر به افزایش تصادفات منجر به خسارت‌های مالی شده است.

سرهنگ حسین میش مست بیان کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی در استان افزون بر ۱۵ مورد تصادف خسارتی به دلیل عدم رعایت فاصله طولی و لغزندگی جاده‌ها روز یکشنبه در جاده‌های استان گزارش شد.

وی افزود: روز یکشنبه گردنه خماری در شهرستان تربت‌حیدریه نیز به دلیل ریزش برف و کولاک و یخ‌زدگی هم‌چنین واژگونی یک دستگاه تریلی جاده مسدود شد که این مسیر با تلاش نیروهای راهداری و پلیس‌راه بازگشایی شده است.

جاده های خراسان رضوی مه آلود است

بنا بر گزارش مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با توجه به خروج سامانه بارشی از استان در حال حاضر روز دوشنبه نیز بارش برف در جاده‌های خواف و تایباد گزارش‌شده است.

بر اساس این گزارش مه گرفتگی در جاده درگز -قوچان در محدوده گردنه تیوان نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

در همین حال مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز یکشنبه در خصوص تداوم بارش برف و باران همراه با ماندگاری هوای سرد در این استان، اطلاعیه هشدار سطح زرد صادر کرد.

بن بر گزارش این مرکز گسترش و نفوذ سامانه سرد و ناپایدار در استان ماندگاری هوای سرد تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی همراه با یخ‌زدگی و لغزندگی محورها و معابر ادامه دارد.

تشکیل مه، کاهش دید، وزش باد شدید در محورهای سردسیر و کوهستانی همراه با کولاک برف از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه در استان است.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به تمهیدات لازم در خصوص تأمین سوخت و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها تأکید کرده است و از کشاورزان خواسته است برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین در این اطلاعیه نسبت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از سوی رانندگان در ترددهای جاده‌ای به‌خصوص محورهای سردسیر و کوهستانی استان تأکید شده است.

کد خبر: ۱۹۱٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha