۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
شاخص بورس در مرز صعود یا سقوط!
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

شاخص بورس در مرز صعود یا سقوط!

حامدی کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر با توجه به محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحدی به عنوان مرز صعود و یا سقوط شاخص کل، می‌توان به صعود بازار در هفته های آتی خوش بین بود.

سمیه شوریابی؛ بازار: حامد حامدی کارشناس و مدرس بازارهای مالی در تحلیلی که از روند شاخص کل ارائه داد، اظهار داشت: ظرف سه هفته گذشته بازار توقف معناداری کرده است، بازاری که مملو از ریسک سیستماتیک است.

حامدی می گوید: پس از رشد شاخص کل در فاصله زمانی ۱۰ الی ۲۰ آبان ماه که بواسطه طرح حمایتی دولت این رشد تقویت شد، تقریباً شاهد سه هفته کم رونق در بازار هستیم.

صعود یا سناریوی قبل از آن

این کارشناس بازار سرمایه نکته مثبت شرایط فعلی را حجم قابل قبول معاملات دانست و تأکید کرد: این حجم معاملات می تواند مجدداً باعث رشد شاخص از نقطه کنونی شود، البته سناریو دوم نیز از لحاظ تکنیکی وجود دارد که می‌تواند ریزش جزئی تا محدوده یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحدی در شاخص، قبل از رالی صعودی جدید را ایجاد کند.

دو شرط تداوم صعود شاخص

حامدی با توجه به شرایط فعلی، رشد شاخص تا محدوده‌های یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد و یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را محتمل خواند و ابراز داشت: صرفاً این اهداف با فرض کم نشدن حجم معاملات و توقف خروج سرمایه از بازار است، ضمن اینکه کاهش شاخص کل زیر محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحدی می تواند باعث سقوط شاخص کل تا محدوده‌های یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی و یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحدی شود.

با توجه به شرایط فعلی، احتمال رشد شاخص تا محدوده‌های یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد و یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد با فرض کم نشدن حجم معاملات و توقف خروج سرمایه از بازار زیاد است

شاخص بورس در مرز صعود یا سقوط!

این مدرس بازارهای مالی در نهایت با اشاره به اینکه همچنان نشانه ای از بهبود کلی در روند بازار شاهد نیستیم، خاطر نشان کرد: نمی‌توان انتظار رشد شدید در شاخص کل بورس همانند سال ۹۹ را داشت، اما در حال حاضر با توجه به محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحد به عنوان مرز صعود و یا سقوط شاخص کل، می‌توان به صعود بازار در هفته های آتی خوش بین بود.

کد خبر: ۱۹۱٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha