۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
واحدهای تولیدی راکد زنجان با مشکل کمبود نقدینگی و تامین مواد اولیه مواجه هستند
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

واحدهای تولیدی راکد زنجان با مشکل کمبود نقدینگی و تامین مواد اولیه مواجه هستند

زنجان-رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: واحدهای تولیدی راکد استان زنجان با مشکل کمبود نقدینگی، بازار فروش و تامین مواد اولیه مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه فرد بعد از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه ستاد احیای واحدهای راکد تولیدی استان زنجان با اشاره به آغاز به کار کمیته احیای واحدهای تولیدی راکد استان زنجان با محوریت اتاق بازرگانی زنجان بعد از مصوبه جلسه پنجاه و سوم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: این کمیته با هدف بررسی و رفع مشکلات واحدهای راکد و بازگرداندن آنها به چرخه تولید برگزار می شود.

وی با اشاره به آماری از واحدهای راکد تولیدی استان، ابراز کرد: ارائه آمار دقیق و به روز یکی از مشکلات اصلی کشور و به تبع در استان زنجان است که در همین راستا تشکیل بانک اطلاعاتی واحدها یکی از برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان در سال جاری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه در صورت دسترسی به اطلاعات تصمیم گیری ها با دقت و سهولت بهتری اتخاذ می شود، ابراز کرد: وجود آمار دقیق از وضعیت واحدها بررسی و رصد وضعیت آنها را مطلوب تر خواهد کرد.

یگانه فرد با اشاره به حضور برخی از مدیران مرتبط با تولید به صورت ثابت در این کمیته، خاطرنشان کرد: با توجه به موضوعات و بنا به فراخور دستور جلسات از مدیران دیگر به عنوان مدعو و مهمان نیز دعوت خواهد شد.

وی  بیشترین مشکلات مطروحه از سوی مالکان و مدیران واحدهای تولیدی راکد استان را مشکل کمبود نقدینگی، بازار فروش و تامین مواد اولیه عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان میزان اشتغال سرمایه‌گذاری صورت گرفته، وسعت زمین، منابع و تجهیزات موجود و زمینه فعالیت مجدد را از شاخص های ضروری برای اولویت بندی واحدهای راکد برای پیگیری مشکلاتشان عنوان داشت و خاطرنشان ساخت: ایجاد یک سامانه و نرم افزار و تغذیه اطلاعات واحدهای فوق در آن توسط هر کدام از دستگاه‌های متولی به منظور بهره برداری مطلوب و سریع یکی از پیشنهادات ما در این زمینه است.

یگانه فرد با بیان اینکه انتقال نتایج جلسات به مرکز خدمات سرمایه گذاری، شهرک های صنعتی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان برای جذب سرمایه گذار و در اولویت اعطای مجوز های جدید نیز از دیگر پیشنهادات ما در زمینه فعال سازی واحدهای راکد است، ابراز کرد: شهرک های صنعتی می تواند برای متقاضیان، زمین و احداث واحدهای جدید با اولویت لیست مذکور اقدام نماید.

در ادامه این جلسه مشکلات چهار واحد راکد استان زنجان ( شادن، بیرلیک، سپهر طارم و پارس تاک) مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برای حل آنها پیشنهاداتی ارائه شد.

کد خبر: ۱۹٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha