۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
مشتریان خارجی برای خرید مرکبات روانه باغات شدند
در گفتگو با بازار؛

مشتریان خارجی برای خرید مرکبات روانه باغات شدند

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان این که پرتقال استان امسال رقیب خارجی ندارد، گفت: مشتریان خارجی برای خرید روانه باغات شدند.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که مشتری های خارجی برای خرید مرکبات روانه استان شدند، افزود: یخ زدگی پرتقال ترکیه در کشاندن مشتریان خارجی برای خرید مرکبات استان نقش اساسی داشته است.

وی با اشاره به این که قیمت کیوی خوشبختانه در حال افزایش است، افزود: متاسفانه تعجیل در فروش پرتقال سبب آسیب زدن به باغداران شده است و باید از آن پرهیز کرد.

وی با اظهار این که اگر کمی تحمل داشته باشیم، پرتقال همانند کیوی نرخ خود را پیدا می کند، افزود: به دلیل فشر بر کشاورز، باغدار مجبور به فروش پرتقال با قیمت سه تا چهار هزار تومان می شود.

مهاجر همچنین با بیان این که تسهیلات برای خرید پرتقال درنظر گرفته شده است، گفت:۳۰ نفر برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و هنوز نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: صادرکننده و تاجر برای دریافت تسهیلات خرید مرکبات و صادرات آن معطل در با بانک های هستند و هنوز تسهیلاتی به آن ها پرداخت نشده است.

وی با بیان این که امسال پرتقال ما رقیب ندارد، گفت: به دلیل بروز مشکل برای پرتقال ترکیه، شاهد حضور خریداران خارجی در استان هستیم.

مازندران ۱۱۳ هزار هکتار باغ مرکبات دارد و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن میزان تولید آن است.

کد خبر: ۱۹۱٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha