۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
 گزارش ایندیپدنت از بالاترین میزان نرخ تورم انگلیس در ۴۱ سال اخیر

 گزارش ایندیپدنت از بالاترین میزان نرخ تورم انگلیس در ۴۱ سال اخیر

اوضاع اقتصادی جامعه انگلیس به حدی نابسامان شده است که بسیاری از مردم این کشور به علت بحران افزایش شدید مخارج زندگی به خوردن غذای حیوانات روی آورده‌اند.

به گزارش بازار، بنابر گزارش روز شنبه نشریه ایندیپندنت، آمار رسمی در انگلیس نشان می‌دهد نرخ تورم به بالاترین میزان در ۴۱ سال اخیر رسیده است.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی از وخامت بیشتر اوضاع مردم در آینده خبر و هشدار می‌دهند که افزایش بهای مواد غذایی از یکسو و بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی از سوی دیگر، مهمترین علل این بحران هستند.

فقط در یک ماه گذشته، قیمت انواع کره، شیر، گوشت، نان و حتی پنیر تا ۴۲ درصد گران تر شده که طی ۲۰ سال گذشته بی سابقه است.

اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرده است که خانوارهای این کشور برای گرم کردن و روشنایی منازل خود ۸۸ درصد بیشتر از سال گذشته پرداخت می‌کنند.

پیش تر روزنامه انگلیسی گاردین نیز در گزارشی درخصوص نرخ تورم مواد غذایی در منطقه یورو نوشته بود: در حال حاضر در سایر کشورهای اروپایی روند رو به رشد قیمت مواد غذایی ادامه دارد. اداره آمار اروپا نرخ تورم مواد غذایی در منطقه یورو طی ماه نوامبر ۲۰۲۲ را ۱۳.۶ درصد اعلام کرد. این رقم نسبت به ماه قبل از آن ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، تورم مواد غذایی در این منطقه طی یک سال گذشته جهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. در نوامبر سال قبل نرخ تورم مواد غذایی در منطقه یورو فقط ۲.۲ درصد بوده است که نرخ تورم ۱۳.۶ درصدی مواد غذایی در نوامبر امسال بیش از ۶ برابر نرخ تورم نوامبر سال قبل است.

کل تورم منطقه یورو در نوامبر امسال نیز ۱۰ درصد اعلام شده که اگرچه نسبت به ماه قبل کاهش داشته است اما همچنان دو رقمی باقی مانده است. از ۱۹ عضو منطقه یورو ۱۱ کشور در ماه نوامبر تورم دو رقمی داشته‌اند. لتونی با تورم ۲۱.۷ درصدی بیشترین نرخ تورم را در میان اعضای این منطقه داشته و اسپانیا با تورم ۶.۶ درصدی کمترین نرخ تورم را داشته است.

کد خبر: ۱۹۱٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha