۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
اصل توسعه کسب و کارهای دیجیتال؛  پلتفرم های داخلی باید جوابگوی ارتباطات بین المللی باشد
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

اصل توسعه کسب و کارهای دیجیتال؛ پلتفرم های داخلی باید جوابگوی ارتباطات بین المللی باشد

طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید در تولید اپلیکیشن های داخلی جنبه بین المللی آنها مدنظر قرار گیرد.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی پیرو قطعی برخی اپلیکیشن های پر کاربرد اظهار کرد: اینکه باید کسب و کارهای دیجیتال در فضای مجازی را توسعه دهیم یک اصل قبول شده است و همه ارکان نظام این موضوع را تایید می‌کنند و هیچ اختلاف نظری در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این در حالی است که ما بسیاری از خدمات در قالب اقدامات دولت را هوشمند کرده‌ایم و الزاماتی برای دستگاه های اجرایی داشته ایم تا مراجعات مردمی کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: حتی در این بخش ما موضوع طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را به صورت هوشمند و در فضای مجازی مستقر کردیم تا از بسیاری از مراجعات مردمی به ادارات کاسته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این حال فرایند استفاده از دولت هوشمند و الکترونیک با سرعت خوبی به سوی جلو در حرکت است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مباحث امنیتی شکل گرفته در پی اغتشاشات اخیر و قطعی اینترنت، گفت: پیرو مباحث امنیتی صورت گرفته شرایط خاصی در جامعه حکمفرما شد و همه این مسئله را درک کردند لذا در پی اتفاقاتی که در کشور شکل گرفت، مدیریت هایی در فضای مجازی و برخی پلتفرم های پرکاربرد رخ داد که همگی آنها از خارج از کشور سازماندهی شده بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از این پلتفرم ها شرایطی را ایجاد کرده بودند که دروغ پراکنی در فضای مجازی رشد کند تا اینکه پیرو تصمیمات امنیتی، فعالیت این پلتفرم‌ها متوقف شد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: حتماً ما در ادامه این شرایط باید دو مسیر را طی کنیم نخست اینکه در حال حاضر امکانات خوبی در زمینه خدمات رسانی در فضای مجازی مهیا است به عنوان مثال دیجی کالا و یا نرم افزار اسنپ، نشان، بلد همگی اپلیکیشن ها و نرم افزارها ایرانی هستند و مردم با تمام قوا از آن استفاده می کنند و از آنها راضی بوده و خدمات خوبی را از این بخش ها دریافت می کنند.

وی تاکید کرد به اعتقاد بنده با ایجاد اعتماد و جذب مخاطبین در رابطه با این پلتفرم ها، باید کاری کنیم که این پلتفرم ها تقویت شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ایجاد ارتباطات بین المللی پراستفاده از برخی نرم‌افزارها اظهار کرد: ممکن است ما در این شرایط در کشور یک سکو و شرایطی را ایجاد کنیم اما عملاً برای ارتباطات بین‌المللی این سکوها و این پلتفرم ها جوابگو نباشد چرا که این اپلیکیشن ها در آن طرف آب ها مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ بنابر این باید اینگونه مسائل هم در تولید اپلیکیشن های داخلی دیده شود و جنبه بین المللی آنها مدنظر قرار گیرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر اگر ما از نظر محتوا در تولید اپلیکیشن های حرفی برای گفتن داشته باشیم، دیگری نگرانی شما را نمی گیرد چرا که این اپلیکیشن ها می توانند هم بستری برای تقویت کسب و کار ها باشند هم به عنوان یک پیام رسان در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر: ۱۹۱٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      ارز دیجیتال را نمی شود بهش اعتماد کرد و روش سرمایه گذاری کرد مثل پول نیست که مشخص باشد پشتیبان آن چه کشوری هست تعداد انگشت شمار فقط ثبات دارند مثل دلار اما امنیت ندارند فقط جابجایی آسان و راحت در همه دنیا اما بدون امنیت هدر رفت زیاد درحد آموزش اگر کسی زیاد علاقه مند هست احساسی تجربه کند که وقت چ پول و تجربه های دیگر از دست میده