۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
سوء مدیریت اقتصادی معیشت را بر مردم تنگ کرده است/ افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت ها
نماینده مردم همدان:

سوء مدیریت اقتصادی معیشت را بر مردم تنگ کرده است/ افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت ها

همدان - نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ویروس سوء مدیریت اقتصادی و اهمال در نظارت بر بازار، با تورم لجام گسیخته آنچنان معیشت را بر مردمان کشورمان تنگ کرده که تبعات ویروس کرونا در قبال آن ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی؛ امیر خجسته امروز در جلسه علنی و در نطق میان دستور اظهار داشت: امروز کشورمان درگیری ویروس کرونا و ویروس سوءمدیریت اقتصادی و معیشتی است که تبعات تورم از کرونا بیشتر است.

وی با اظهار سلام و درود به مجاهدان و شهدای عزیز مدافع سلامت که در بحران شیوع ویروس کرونا جان خود را برای حفاظت از سلامت مردم و مداوای بیماران در طبق اخلاص نهادند، افزود: به یقین می‌توان گفت امروز کشور ما درگیر دو نوع ویروس است؛ ویروس کرونا و ویروس سو مدیریت اقتصاد و معیشتی.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این میان ویروس سو مدیریت اقتصادی و اهمال در نظارت بر بازار، با تورم لجام گسیخته آنچنان معیشت را بر مردمان کشورمان تنگ کرده که تبعات ویروس کرونا در قبال آن ناچیز است.

وی اظهار داشت: متأسفانه منطق این بیماری اقتصادی، مانند آن ویروس منحوس بخش‌های ضعیف جامعه را نشانه گرفته و هیچ مدیریتی هم نه شیوع آن را کنترل کرده و نه تمایلی به مهار آن دارد.

خجسته خاطرنشان کرد: اکنون شاهدیم در عرض چند ماه تمامی اقلام و مایحتاج مردم، افزایش قیمتی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده و هیچ نظارتی هم بر این گرانی‌ها دیده نمی‌شود و دُلاری با اعتراض فریاد می‌زدیم ۱۰ هزار تومان شده امروز به مرز ۱۷ هزار تومان رسیده و تمام این موضوعات فقط در حدود پنج ماه اخیر اتفاق افتاده!

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور می گویید وزیر صنعت را برای عدم کنترل بازار خودرو برکنار کردید؛ برای بالا رفتن ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن چه کسی را برکنار می‌کنید؟ برای بالا رفتن ۱۰۰ درصدی قیمت لوازم خانگی چه کسی را؟ برای بالا رفتن ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت پوشاک و خوراک مردم چه؟ و برای بالا نرفتن حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان بیش از نرخ دست ساز ۱۵ درصدی تورم چه کسی را؟

وی افزود: راه نجات کشور، همانطور که در فرامین رهبری نیز بارها ذکرشده، به کار گیری مدیریت جهادی، مبارزه با فساد، تقویت نظارت و شفاف سازی تمامی شئون کشور است و قدرت مجلس و در رأس امور بودن آن با نظارت است؛ اگر چه برای شما هزینه‌هایی را ایجاد خواهد کرد و اگر این امر محقق شود قطعاً آن موقع نه سه هزار میلیاردی گم می‌شود نه چهار و نیم میلیارد دلاری.

خجسته گفت: اینجانب طی هشت سال حضور در خانه ملت با لبیک به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری تلاش کردم تا ضمن انجام وظیفه تقنینی، با بیماری خانه مان بر انداز مفاسد اقتصادی و اداری، قاچاق کالا و ارز، اشرافی گری، اختلاس، رانت خواری، آقازادگی و ویژه خواری از جایگاه نظارتی برخورد و در کمیسیون اصل ۹۰ و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، شناسایی گلوگاه‌های فساد را در دستور کار خود قرار دهم.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: تلاش‌هایم در مسیر مبارزه با فساد بر مذاق بسیاری از آقایان خوش نیامد و از آنجا که سران مفاسد اقتصادی و غارتگران بیت المال، وعده‌های تطمیع و تهدیدهای خود را نا کارآمد دیدند با دست به دامان رقبای سیاسی و انحصارطلبان شدن و با استفاده از ابزارهای غیر اخلاقی و ایراد تهمت و افترا و نشر اکاذیب خواستند مانع از ادامه مسیر این مبارزه گردند که به یاری پروردگار متعال توفیقی حاصل نکردند و بنده هم هیچ گاه از ادای تکلیفم به خون پاک شهدا و عمل به وظایف نمایندگی ام، لحظه‌ای درنگ نکردم.

وی افزود: از جمله اقدامات بزرگی که در این مدت و در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام دادم به تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران و بازگشت هزاران میلیاردی به بیت المال، افشای اسامی ۳۱ نفر از بدهکاران بانکی، کشف و افشای هزاران میلیارد تومان تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، پیگیری واگذاری غیر قانونی اردوگاه شهید باهنر فرهنگیان، افشا و اثبات تخلفات خودرویی کشور مانند واردات غیر قانونی ۵۰۰ دستگاه پورشه، افشای ۳۴ هزار ثبت سفارش غیر قانونی و نامتعارف خودرو و پیگیری قاچاق ۱۲۵ هزار خودرو لوکس خارجی توسط یک خانواده خاص، جلوگیری از ترخیص ۱۴۰ هزار تُن ذرت آلوده به کشور و همچنین افشا و ممانعت از واگذاری‌های نامتعارف سازمان خصوصی سازی مانند واگذاری سیلو اداره غلّه همدان به یک دهم قیمت بوده است.

وی اظهار کرد: از پیمانی که با مردم بستم دست برنداشته و برای حضور بی حاشیه در کسوت نمایندگی و انتخابات به کسی باج نداده و در مقابل هیچ ظلمی سکوت نکرده ام و اطمینان دارم علی رغم تخریب‌ها و شایعه سازی های صورت گرفته که سختی آن بسیار دردناک‌تر و ناجوانمردانه تر از دوران هشت سال اسارتم در زندان‌های بعثی عراق بوده، گذشت زمان واقعیات را برای مردم فهیم مشخص خواهد کرد.

خجسته تصریح کرد: به افترا زنندگان سازمان یافته اعلام می‌کنم درست است که خلع‌های قانونی انتخاباتی و تفسیرات شخصی و سلیقه‌ای شما را به اهدافتان رسانید اما اگر در ادعای خود صادق هستید، مستندات اثبات شده این ادّعاها و شایعه سازی ها را جهت تنویر افکار عمومی ارائه دهید تا واقعیت برای موکلان و مردم عزیز روشن شود.

کد خبر: ۱۹٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha