۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
آمارهایی که در استان ایلام دور از واقعیت است
یادداشت؛

آمارهایی که در استان ایلام دور از واقعیت است

ایلام- «آمار ایجاد اشتغال در استان ایلام سوالات زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرده که دور از واقعیت است»، این جملات بخشی از یادداشت فرشته سنجیده فعال رسانه ای برای بازار است.

بازار؛ فرشته سنجیده: در چندروز اخیر ارائه آمار ایجاد اشتغال در استان ایلام سوالات زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرد و خیلی از مردم و اهالی رسانه خواستار پاسخگویی مسئولان در این خصوص هستند.

روز گذشته بود که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اعلام در سال جاری بیش از ۱۱ شغل در استان ایلام شده است.

طبق آمارها، ۱۱ هزار بیکار در ایلام ثبت شده است اما اینکه این آمار اشتغال ۱۲هزاری از کجا و چگونه آمده ابهام آمیز و جای سوال دارد،وقتی در کوچه های این شهر جمع های افراد بیکار کاملاً واضح است چطور انتظار دارید مردم به راحتی این آمار را باور کنند.

آیا با خود فکر کرده اید که چرا مردم نه تنها این آمار و رتبه را باور ندارند بلکه از آن نیز عصبانی می شوند؟ چون که بیکاران خانواده های خود و اطرافیانشان همچنان از درد بیکاری می نالند و واقعا نمی دانند این بیکاران که شاغل شده اند چه کسانی هستند

مسئولان کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان به عنوان رتبه برتر در خصوص اشتغالزایی مورد تجلیل قرار می گیرند و مدعی می شوند که بیشتر از تعهدات خود ایجاد اشتغال داشته اند.

اینکه بر چه اساس و تعریفی این رتبه افتخار آمیز نصیب استان ایلام شده است جای سوال جدی است که قبلا در مطلبی در این خصوص هم به آن اشاره شده است که با وجود اختصاص این رتبه به استان ایلام چطور مردم و خیل بیکاران این وضعیت افتخار آمیز را لمس نکردند.

اگر این اتفاق واقعیت دارد چرا همچنان بیشترین تعداد مراجعین به مسئولان از درد بیکاری می گویند؟

آمارهایی که در استان ایلام دور از واقعیت است

آیا با خود فکر کرده اید که چرا مردم نه تنها این آمار و رتبه را باور ندارند بلکه از آن نیز عصبانی می شوند؟ چون که بیکاران خانواده های خود و اطرافیانشان همچنان از درد بیکاری می نالند و واقعا نمی دانند این بیکاران که شاغل شده اند چه کسانی هستند.

آیا وقت آن نرسیده است برای رفع معضلات استان از جمله بیکاری به صورت ریشه ای تدبیری اندیشیده شود، چراکه مشکل بیکاری و مهاجرت نخبگان و مردم در استان اگر به خوبی مدیریت نشوند، ایلام در آینده ای نه چندان دور دچار سرمایه های عظیم و گرانبهای خود را از دست خواهد داد

آمارهای دور از واقعیت اشتغالزایی در این شرایط سخت اقتصادی نه‌ تنها با روح انقلابی بودن و خدمت صادقانه همخوانی ندارد و مردم نیز نه تنها این اقدامات را نمی پذیرند بلکه برای آنها نیز ناامید کننده خواهد بود.

مسئولان استان به خود بیایند و بیشتر از این با این آمار و آرقامهای دور از واقعیت به مردم توهین نکنند، به خود بیایند و به بی تفاوتی از کنار این آمارها و موارد مشابه عبور نکنند، به خود بیایند که مردم حواسشان هست و به راحتی آمار و ارقام های غیرواقعی را تشخیص می دهند.

آیا وقت آن نرسیده است برای رفع معضلات استان از جمله بیکاری به صورت ریشه ای تدبیری اندیشیده شود، چراکه مشکل بیکاری و مهاجرت نخبگان و مردم در استان اگر به خوبی مدیریت نشوند، ایلام در آینده ای نه چندان دور دچار سرمایه های عظیم و گرانبهای خود را از دست خواهد داد.

ضعف مدیریت استان در دوره های مختلف در فراهم کردن زیر ساختهای ضروری مانند جاده، انرژی، امنیت و... برای مساعد نمودن فضای اقتصادی برای جذب سرمایه‌ گذار بخش خصوصی خود عامل بازدارنده ای است که سالهاست گریبان ایلامِ محروم از نعمت رشد و بالندگی را گرفته است.

ایلام استانی کوچک در غرب ایران است که به رغم داشتن ظرفیت های فراوان هنوز چهره محرومیت به طور کامل از آن زدوده نشده و متاسفانه در دولتهای گذشته برنامه ریزی مشخص و مناسبی برای حل مشکلات و توسعه استان صورت نگرفته است.

بیکاری از جمله مشکلاتی است که این استان به رغم کوچک بودن و داشتن ظرفیتهای بزرگ همچنان با آن درگیر است به طوری که در میان ۵ استان اول کشور در زمینه بیکاری قرار دارد.

کد خبر: ۱۹۱٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha