۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
آتش زدن پس چراهای محصولات کشاورزی در ایلام ممنوع است
استاندار ایلام:

آتش زدن پس چراهای محصولات کشاورزی در ایلام ممنوع است

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه آتش زدن پس چراهای محصولات کشاورزی در ایلام ممنوع است، گفت: این مهم باید از طریق صدا و سیما و رسانه ها اطلاع رسانی شود.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر روز سه شنبه در نشست ️ستاد مدیریت بحران استان در استانداری ایلام اظهار کرد: هر ساله شاهد تعدادی آتش سوزی در سطح جنگل ها و مزارع کشاورزی استان هستیم که امسال باید همه دستگاه های اجرایی استان برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی ها پای کار باشند.

وی افزود: جنگل ها از ظرفیت ها مهم استان ایلام به شمار می روند، بنابراین همه برای حفظ این منابع در فصل گرم سال بسیج شوند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه اعتبارات استانی برای خرید تجهیزات مورد نیاز و امکانات به منابع طبیعی و محیط زیست استان اختصاص خواهد یافت، افزود: یکی دیگر مشکلات استان در سال های گذشته آتش سوزی پس چراهای محصولات کشاورزی بوده که امسال باید این کار ممنوع شود.

وی گفت: البته این مهم باید از طریق صدا و سیما و رسانه ها اطلاع رسانی شود تا مردم نسبت به این مسئله آگاه باشند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه تعدادی از آتش سوزی ها در سطح جنگل ها و مزارع عمدی است، افزود: دستگاه قضایی برخورد جدی با متخلفان و افرادی که به منابع طبیعی و محیط زیست استان خسارت وارد می کنند، داشته باشد.

وی گفت: با توجه به فصل تابستان همه دستگاه های اجرایی استان آماده باشند و از ظرفیت های مختلف دستگاه های دولتی و غیر دولتی و سمن ها، انجمن ها و فعالان محیط زیست، شوراها و دهیاران استفاده شود تا اگر مرتعی و جنگلی دچار آتش سوزی شد بلافاصله اقدام به خاموش و مهار آن کنند.

کد خبر: ۱۹٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha