۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
باران و تگرگ در مشهد کولاک کرد/ بارش ها ادامه دارد
بارندگی در ۹ شهر خراسان رضوی؛

باران و تگرگ در مشهد کولاک کرد/ بارش ها ادامه دارد

مشهد - بارش‌های سیل‌آسا که از عصر روز دوشنبه بسیاری از مناطق استان خراسان رضوی را فراگرفته است در بسیاری از مناطق با بارش تگرگ، در برخی از شهرها جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها و البته آب‌گرفتگی معابر همراه شد و آرامش بسیاری از شهروندان به‌ویژه روستائیان و شهروندان مشهدی را بر هم زد.

خبرگزاری بازار؛ فعالیت سامانه بارشی که از عصر روز  دوشنبه از نواحی شمالی و غربی استان خراسان رضوی آغازشده بنا بر اعلام سازمان هواشناسی از امروز سه شنبه شدت گرفته و بیشتر مناطق استان را فرامی‌گیرد.

بنا بر گزارش سازمان هواشناسی خراسان رضوی این بارش‌ها تا فردا ادامه دارد که بیشترین حجم آن طی امشب تا صبح چهارشنبه و بیشتر در نواحی شمالی و غربی استان خرسان رضوی رخ می‌دهد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی این بارش‌ها با احتمال آب‌گرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها، وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی‌شده است. 

مشهد بیشترین بارندگی را به خود اختصاص داد

در همین حال سازمان هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: طی این مدت در ۹ شهرستان استان شامل مشهد، درگز، قوچان، سرخس، چناران، نیشابور، فریمان، جغتای و سرخس بارش باران گزارش‌شده است که در این میان شهرستان مشهد با میزان ۳۰ میلی‌متر بیشترین حجم بارش‌ها را به خود اختصاص داد.

بنابراین گزارش میزان این بارش‌ها در مناطق مختلف شهر مشهد متفاوت و بین ۱۴ تا ۳۰ میلی‌متر همراه با رعدوبرق شدید گزارش‌شده است و پس از مشهد بیشترین بارش در شهرستان درگز به میزان ۱۶ میلی‌متر رخ‌داده است.

آب‌گرفتگی معابر شهری

بارش رگباری شدید شامگاه سه‌شنبه در مشهد مقدس موجب شد تا برخی از معابر شهری در مناطق مختلف دچار آب‌گرفتگی و ایجاد اختلال در تردد شهروندان شود.

فعالیت سامانه بارشی که از عصر روز  دوشنبه از نواحی شمالی و غربی استان خراسان رضوی آغازشده بنا بر اعلام سازمان هواشناسی از امروز سه شنبه شدت گرفته و بیشتر مناطق استان خراسان رضوی را فرامی‌گیرد

شامگاه سه‌شنبه به دنبال وزش باد شدید به همراه رعدوبرق و هم‌چنین به دنبال آن بارش تگرگ و باران تعدادی از درختان سطح شهر مشهد دچار شکستگی و انسداد راه‌های ارتباطی شد.

آب‌گرفتگی معابر شب گذشته بسیاری از مردم به‌ویژه اهالی چهارراه مخابرات، میدان مادر، بلوار شریعتی از خیابان ورزش تا مخابرات، ادیب جنوبی، بلوار شاهد تقاطع راه‌آهن- آزادی در ورودی میثاق،خروجی خیابان رفیعی به میثاق، محدوده توس ۴۳ و ۹۱، تقاطع سجادیه و امیریه را با مشکل جدی روبرو کرد.

هم‌چنین به دلیل بارش‌های شب گذشته بسیاری از واحدهای مسکونی در سطح شهر دچار آب‌گرفتگی شدند که نیروهای امدادی برای تخلیه آب از منازل و هم‌چنین نجات شهروندان گرفتار در خودرو عملیات‌های متعددی را به سرانجام رسانند.

نجات شهروندان محاصره در سیل

در همین حال مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد  از انجام ۶۵ عملیات امدادی مرتبط با بارش شدید باران توسط آتش‌نشانان مستقر در ۵۰ ایستگاه عملیاتی در این کلان‌شهر خبر داد.

آتش پاد دوم امیر عزیزی با بیان اینکه شامگاه سه‌شنبه یک خودرو پراید با سه سرنشین در منطقه ده غیبی به محاصره سیلاب درآمد اظهار کرد: نجات گران آتش‌نشانی موفق به نجات سه سرنشین این خودرو از درون سیلاب شدند.

وی گفت: شامگاه گذشته سه مورد عملیات مربوط به نجات افراد درون خودروها از سیلاب در حومه شهر مشهد، ۵۱ مورد رفع آب‌گرفتگی داخل منازل و مجتمع‌های مسکونی به خاطر پس‌زدگی فاضلاب داخل منازل و پر شدن چاه‌ها و شش مورد نیز سقوط درختان در داخل حیاط منازل بر روی دیوار و خودروها و بازدید از درختان خطری بوده‌ است.

انسداد راه های روستایی توسط جریان سیل

بارش های رگباری شامگاه دوشنبه هم چنین موجب شد تا راه ارتباطی روستای گردشگری و ییلاقی زشک در ۲۰ کیلومتری غرب مشهد بامداد چهارشنبه به دلیل جاری شدن سیلاب مسدود شود.

روان آب ها هم چنین راه راه ارتباطی روستای «برزش‌آباد» واقع در ۱۰ کیلومتری شرق مشهد را نیز مسدود کرد.

کد خبر: ۱۹٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha