۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
انبوه سازان برای ارتفاع سازی در بافت فرسوده مازندران دچار مشکل هستند
در گفتگو با بازار؛

انبوه سازان برای ارتفاع سازی در بافت فرسوده مازندران دچار مشکل هستند

ساری- قوپرانلو، رئیس انجمن انبوه سازان مازندران با بیان این که اگر انبوه ساز حمایت شود، بافت فرسوده استان چندساله آباد می شود، موانع ارتفاع سازی را از مشکلات سرمایه گذاران برای بهسازی بافت شهری دانست.

ابوالقاسم قوپرانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات فراروی انبوه سازان برای نوسازی بافت های فرسوده شهری گفت: اگر حمایت های لازم صورت گیرد، بافت های فرسوده استان ظرف چهار تا پنج سال آباد می شود.

وی با اظهار این که اگر سرمایه گذار اذیب نشود، بافت های فرسوده چندساله به آبادی تبدیل می شود، گفت: طرح های زیادی وجود دارد اما حمایت های لازم از سرمایه گذاران و انبوه سازان صورت نمی گیرد.

وی با بیان این که مشکلات زیادی در سرمایه گذاری بافت های فرسوده شهری روبرو هستیم، گفت: همه امکانات زیرساختی شامل برق، تلفن،گاز و غیره در شهر وجود دارد که از نظر زیرساختی نیازها را تامین می کند.

قوپرانلو مهمترین مشکل در بهسازی و سرمایه گذاری برای نوسازی بافت فرسوده را موانع ارتفاع و بلندمرتبه سازی ذکر کرد و گفت: باید برای رفع مسائل ارتفاع در بافت فرسوده برنامه ریزی شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مازندران یادآور شد: سرمایه گذاران پس از دریافت پروانه و یا حین دریافت مجوز با دستگاه هایی نظیر میراث فرهنگی دچار مشکل می شود و لازم است فکر اساسی در این بخش صورت گیرد.

به گزارش بازار یک چهارم بافت شهری مازندران فرسوده بوده و ۱۲۰ هزار مسکن ناایمن در آن شناسایی شده است.

کد خبر: ۱۹۱٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha