۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
 ۹۲۵ واحد اقتصادی و تولیدی کاملاً راکد در استان تهران وجود دارد
معاون استاندار تهران:

۹۲۵ واحد اقتصادی و تولیدی کاملاً راکد در استان تهران وجود دارد

تهران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر اهمیت پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: ۹۲۵ واحد اقتصادی و تولیدی کاملاً راکد در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت الله عسگری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای عالی بانک‌ها که در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: طبق مکاتبه با وزیر صنعت یارانه ۳۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش صنعت به بانک‌ها پرداخت شده، در مورد بخش کشاورزی ابلاغیه نداشتیم و بخش گردشگری نیز به صورت متمرکز از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پیگری می‌شود، از این‌رو بانک‌ها به پذیرش تسهیلات تبصره ۱۸ سرعت بخشند.

عسگری افزود: در مجموع ۹۲۵ واحد کاملاً راکد در استان تهران داریم که ضمن احصاء مشکلات آنها، ارائه مشوق از سوی نظام بانکی به فعال سازی این واحدها کمک می‌کند.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال روستاییان گفت: تسهیلات مربوط به اشتغال روستاییان از اولویت‌های استان تهران محسوب می‌شود، تسهیلات مربوط به کرونا نیز ابلاغ شده اما بازخوردی از سوی بانک‌ها نداشتیم و بانک‌ها باید مصوبات ستاد تسهیل را به رسمیت بشناسند و پرداختی‌ها به این سمت هدایت شود که در این صورت قطعاً بسیاری از مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی استان تهران رفع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان داشت: پرداخت تسهیلات رونق تولید اهمیت زیادی دارد، چرا که ضمن فعال کردن چرخه اقتصادی کشور، زمینه حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید را فراهم می‌کند.

عسگری عنوان داشت: تعیین تکلیف اموال تملیکی از سوی بانک‌ها اولویت بعدی استان است، در این زمینه ۳۵۸ طرح تملیکی در بانک‌های استان تهران داریم، هر چند موضوع وثایق به برگشت منابع بانک بر می‌گردد اما محل اجرای طرح‌ها نیز حائز اهمیت است.

کد خبر: ۱۹٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha