۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
گران قیمت ترین کفش های دنیا

گران قیمت ترین کفش های دنیا

افرادی که اهل پوشیدن و خرید کتونی اورجینال هستند، قطعا خواندن این مقاله برایشان لذت بخش خواهد بود.

به گزارش بازار، افرادی که اهل پوشیدن  و خرید کتونی اورجینال هستند، قطعا خواندن این مقاله برایشان لذت بخش خواهد بود. برند های معروف زیادی در حوزه کتونی های اورجینال وجود دارند، اما کتونی های اورجینال از برند ریباک، کتونی های اورجینال آدیداس و کتونی های اورجینال نایک از بهترین آنان هستند. در مقاله زیر به گران ترین کتونی های اورجینال در تاریخ اشاره کرده ایم و قیمت و داستان هر یک را برایتان آورده ایم.

Air Jordan ۴ Wahlburgers

ارزش: ۲۶۲۰۰ دلار

Air Jordan ۴s  سبز لیمویی توسط برند جردن طراحی شده‌اند و دارای لوگوی قابل جابجایی Wahlburgers  روی زبانه کفش هستند. تنها ۳۰ جفت از Air Jordan ۴ Wahlburger ساخته شد و در سال ۲۰۱۹ در قرعه کشی به فروش رسید. کمترین قیمت درخواستی برای اینها ۱۳۵۰۰۰ دلار در StockX است، اگرچه آخرین فروش واقعی ۲۶۰۰۰ دلار بود.

Nike Dunk SB Low Lobster Yellow

ارزش: ۴۲۶۳۴ دلار

این کتونی های اورجینال از برند نایک های زرد رنگ شفاف فقط برای دوستان و خانواده Nike Skateboarding در دسترس بودند. آنها بسیار زیبا هستند. فقط به نوار لاستیکی که کفش و زیره را در کنار هم نگه می دارد نگاه کنید. آخرین بار این کفش تقریباً ۴۳۰۰۰ دلار فروخته شد.

Nike Air Jordan IV Retro Eminem' AGAIN

ارزش: ۴۴۱۰۰ دلار

این ایر جردن های ۲۰۰۵ با همکاری امینم برای جشن انتشار آلبوم انکور او ساخته شدند. گفته می شود که تنها ۵۰ جفت ساخته شده و به دوستان و خانواده هدیه داده شده است. این کفش‌های کتانی آبی، قرمز و مشکی همراه با کارتی با امضای خود اسلیم شیدی عرضه شد و در سال ۲۰۲۱ در حراجی ساتبی به قیمت ۴۴۱۰۰ دلار فروخته شد.

Nike ۲۰۱۶ MAG Back to the Future

ارزش: ۴۵,۴۸۷ دلار

این نایک ها برای پیاده روی طراحی نشده اند، اگرچه هاوربرد می تواند مشکلی نداشته باشد. این نایک‌های آینده‌نگر که برای جمع‌آوری و نمایش (یا پوشیدن بسیار سبک) طراحی شده‌اند، از کفش‌های خودبندانه فیلم کلاسیک بازگشت به آینده با بازی مایکل جی فاکس الهام گرفته شده‌اند 
یک نسخه در سال ۲۰۱۱ وجود داشت که به ۱۵۱۰ جفت محدود بود، در حالی که نسخه ۲۰۱۶ فقط ۸۹ جفت داشت. هر دو نسخه برای جمع آوری پول برای تحقیقات پارکینسون ساخته شدند.

Nike Air Yeezy ۲ 'Mismatch' Sample Signed by Kanye West

ارزش: ۵۰۴۰۰ دلار

Air Yeezys ۲۰۱۲ در رنگ قرمز و پلاتینیوم ارائه شد و کانیه وست می خواست رنگ سومی را با ترکیب این دو رنگ منتشر کند، اما نایک این طرح را رد کرد.
این نمونه ها فوق العاده کمیاب هستند و توسط Ye امضا شده اند. آنها در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۵۰۴۰۰ دلار فروخته شدند.

کفش مایکل جردن پی آف 1992-1993

Michael Jordan's ۱۹۹۲-۱۹۹۳ Playoff Air Jordan VIIIs

ارزش: ۶۳۰۰۰ دلار

مایکل جردن این کفش‌های ورزشی مشکی و قرمز را در مسابقات پلی‌آف و فینال NBA در سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۳ پوشید.
به گفته ساتبیز، جردن این کفش‌های ورزشی را «در طول فصل ۱۹۹۲-۱۹۹۳ NBA و بازی‌های پلی‌آف می‌پوشید و برای بازی‌های پایانی اولین دوره زندگی حرفه‌ای‌اش از سفید به «پلی آف» مشکی تغییر رنگ داد. این کفش های کتانی اورجینال که در سال ۲۰۱۱ توسط جردن امضا شد، در سال ۲۰۲۰ به قیمت ۶۳۰۰۰ دلار فروخته شد.

Nike Air Force ۱ Entourage x Undefeated x Fukijama Gold

ارزش: ۸۸۲۰۰ دلار

این Air Force ۱ با همکاری نایک و Undefeated در سال ۲۰۰۹ برای بزرگداشت سریال قدرتمند فانتزی «Entourage»  طراحی شدند. این کفش ها در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۸۸۲۰۰ دلار فروخته شدند.

BUSCEMI ۱۰۰ MM Diamond Sneaker

ارزش: ۱۳۲۰۰۰ دلار

طراح لباس های خیابانی لوکس BUSCHEMI وقتی در سال ۲۰۱۶ یک فروشگاه برجسته در منهتن افتتاح کرد، این زیبایی های سفید و طلایی را کنار گذاشت.
این کفش ورزشی دارای الماس ۱۱.۵ قیراط جواهرساز شایان و سخت افزار طلای ۱۸ عیار است.

Michael Jordan's ۱۹۸۴ Olympics Converse Sneakers

ارزش: ۱۹۰,۳۷۳ دلار

مایکل جردن این کفش ورزشی کانورس را در فینال المپیک ۱۹۸۴ پوشید و آخرین جفتی بود که نماد بسکتبال به عنوان یک آماتور در مسابقات پوشیده بود.
جردن فقط ۲۱ سال سن داشت و در المپیک ۱۹۸۴ به طور میانگین ۱۷.۱ امتیاز در هر بازی کسب می کرد. جردن هر دو کفش را امضا کرد و بلافاصله پس از فینال مدال طلا به یک پسر بچه توپ ۱۱ ساله هدیه داده شد.

Michael Jordan's ۱۹۹۱ NBA Finals Game ۴ Air Jordans

ارزش: ۲۵۲۰۰۰ دلار

بازی ۴ از فینال های NBA ۱۹۹۱ یک بازی مهم بود که در آن مایکل جردن موقعیت قدرت مجیک جانسون را تثبیت کرد و به شیکاگو بولز کمک کرد تا لس آنجلس لیکرز را ۹۷-۸۲ شکست دهد تا در راهپیمایی سری ۳-۱ پیش بیفتد. جردن این کفش های کتانی را به مدیر نایک، سانی واکارو، هدیه داد، او اولین قرارداد کفش ورزشی خود را با جردن امضا کرد.

Michael Jordan's ۱۹۸۴-۸۵ Rookie Year Jordan ۱s

ارزش: ۴۲۰۰۰۰ دلار

این جوردن ها در فصل ۱۹۸۴-۱۹۸۵ توسط اسطوره آن پوشیده شدند، جایی که او به عنوان بازیکن تازه کار سال انتخاب شد و میانگین ۲۸.۲ امتیاز در هر بازی کسب کرد.

این کفش ها توسط جردن به عکاس رابرت کرافورد هدیه داده شد. کرافورد عکاس مورد علاقه اردن بود و زمانی که در دانشگاه کارولینای شمالی بود از این افسانه عکس می گرفت، جردن دوباره در ۲۶ مارس ۱۹۸۵ در بازی بولز و پیسرز با او ملاقات کرد و این کفش های تنیس را به او داد.
این کفش ها در ژوئن ۲۰۲۱ با پیشنهاد ذخیره ۵۰۰۰۰ دلاری وارد حراج Grey Flannel شدند اما در پایان حراج به ۴۲۰۰۰۰ دلار افزایش یافت.

۱۹۷۲ Nike Waffle Racing Flat "Moon Shoe"

ارزش: ۴۳۷۵۰۰ دلار

«کفش ماه» یکی از مهم ترین کفش های تاریخ نایک است. این کفش توسط یکی از بنیانگذاران نایک، بیل بوورمن، طراحی شده است که این کفش را برای دوندگان در طول آزمایش های المپیک ۱۹۷۲ طراحی کرد.
از این کفش فقط ۱۲ جفت ساخته شد و آنهایی که در حراج ساتبی در سال ۲۰۱۹ فروخته شدند، پوشیده نشده بودند.

کفش مایکل جردن سال 1985

Michael Jordan's ۱۹۸۵ Player Sample Air Jordan ۱s

قیمت: ۵۶۰۰۰۰ دلار

این کفش‌های ورزشی نمادین قرمز، سفید و مشکی شیکاگو بولز توسط مایکل جردن در سال ۱۹۸۵ پوشیده شد. آنها در بازی پوشیده شدند و توسط His Airness امضا شده بودند و برچسب "Player Sample" به این معنی است که آنها به طور خاص برای یک بازیکن طراحی شده‌اند. ایر جردن هایی که به فروشگاه ها می آمدند متفاوت بودند.
مانند تمام کفش های اورجینال که جردن می پوشد، پای چپ سایز ۱۳ و پای راست سایز ۱۳.۵ است. در طول ۱۰ روز، ۱۰ پیشنهاد دهنده در چهار قاره با حراج های آنلاین مبارزه کردند که این کفش ها در ماه می ۲۰۲۰ با قیمت فروش نهایی ۵۶۰۰۰۰ دلار به حراج گذاشته شد.

Michael Jordan's "Shattered Backboard" Nike Air ۱s

ارزش: ۶۱۵۰۰۰ دلار

در سال ۱۹۸۵، مایکل جردن در یک بازی نمایشگاهی در ایتالیا ۳۰ امتیاز کسب کرد و تخته را شکست. دیوار پشتی هزار تکه شد، یکی از ترکش ها در کف کفش چپش گیر کرده بود.
آن قطعه هنوز وجود دارد و این جفت کفش در حراج آنلاین کریستی در ماه می ۲۰۲۰ به قیمت ۶۱۵۰۰۰ دلار فروخته شد.

Kanye West's ۲۰۰۸ Grammy Nike Air Yeezy ۱ Prototypes

ارزش: ۱.۸ میلیون دلار

اینها Air Yeezys هستند که کانیه وست روی صحنه در مراسم گرمی ۲۰۰۸ پوشید و اولین حضور غیر رسمی او در جهان را رقم زد. او دنیای کفش های ورزشی را به آتش کشید.
شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه کانیه و نایک یک کفش ورزشی می سازند، اما هیچ چیز نهایی نشد. این چکمه های جدید که با برند Nike Swoosh شناخته می شوند، آن را تایید کرده اند.
ساتبیز موفق شد کفش‌هایی را که قبلاً برای جمع‌آوری پول برای بیمارستان کودکان فروخته شده بود، تهیه کند و در آوریل ۲۰۲۱ به حراج خصوصی بگذارد. آنها ۱.۸ میلیون دلار به دست آوردند.

جهت خرید کفش های اورجینال از فروشگاه مایندز میتوانید هر مدلی رو پیدا کنید

https://mindz.ir

کد خبر: ۱۹۰٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha