۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
دو برابر شدن ارزش سهام دولتی در حال واگذاری
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد

دو برابر شدن ارزش سهام دولتی در حال واگذاری

معمارنژاد، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارزش سهام دولتی که از طریق صندوق واسطه‌گری مالی در حال واگذاری است به قیمت امروز تاکنون دو برابر شده است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، عباس معمارنژاد امروز در نشست خبری گفت: سهام صندوق واسطه گری مالی یکم ترکیبی از سهام بانک تجارت، ملت، صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین است که با توجه به افزایش قیمت سهام این بانک‌ها و بیمه‌ها قیمت هر واحد این صندوق تا کنون تقریباً دو برابر شده است.

وی افزود: سهام در حال واگذاری در مجموع به قیمت ۱۷ هزار میلیارد تومان عرضه می‌شود در حالی که ارزش امروز این سهام به حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: اگر حدود ۸ میلیون نفر در این پذیره نویسی شرکت بکنند سقف در نظر گرفته شده برای هر فرد دو میلیون تومان است و اگر این تعداد بیشتر شود به همین نسبت بین افراد تقسیم خواهد شد.

وی افزود: کسانی که کد بورسی دارند می‌توانند از طریق کارگزاری‌ها پذیره‌نویسی کنند و افرادی که کد بورسی ندارند می‌توانند از سامانه‌های بانک‌ها و همینطور به صورت حضوری در بانک‌ها پذیره نویسی کنند که ۱۴ بانک برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی گفت: قیمت هر واحد این صندوق ده هزار تومان است و افراد از ۱۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان می‌توانند پذیر نویسی کنند.

معمارنژاد افزود: با وجود اینکه هر واحد ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، ارزش فعلی این واحدها به قیمت امروز به حدود ۱۹ هزار تومان رسیده است.

معمار نژاد گفت: پذیره‌نویسی تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و دو ماه بعد از این تاریخ این واحدها قابل معامله در بورس خواهد بود.

وی افزود: افرادی که کد بورسی ندارند تا زمانی که بخواهند این واحدها را در بورس بفروشند فرصت دارند کد بورسی دریافت کنند.

وی گفت: علاوه بر افزایش قیمت سهام، افراد دارای سهام این صندوق می‌تواند از سود سهام سالانه بانک‌ها و بیمه‌ها نیز برخوردار شوند.

کد خبر: ۱۹٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha