۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
ناهماهنگی جدی در اجرای طرح دارویار رخ داد
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

ناهماهنگی جدی در اجرای طرح دارویار رخ داد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ناهماهنگی جدی در اجرای طرح دارویار رخ داده که منجر به فضای نامناسبی در کشور شده و تولید دارو کاهش یافت.

به گزارش بازار، نصرالله پژمانفر افزود: از بانک مرکزی خواستیم سرعت اختصاص ارز و حمایت مالی برای تأمین نقدینگی مربوط به دارویار را بیشتر کند تا ورود مواد اولیه دارویی آسان‌تر شود.

این گفته پس از نشست کمیسیون اصل نود مجلس با مسئولان سازمان غذا و دارو و دستگاه‌های فعال در تولید و عرضه دارو مطرح شده.

رئیس سازمان غذا و دارو گفته در مکاتبه با بانک مرکزی، خواسته شده بانک‌های عامل به صنعت دارو کمک کنند.

در این نشست از سازمان تأمین اجتماعی خواسته شد تا درباره کل پرداختی هایش برای تأمین هزینه‌های سرپایی داروخانه‌ها و تسویه حساب‌ها در طرح دارویار توضیح دهد.

همچنین تأکید شده تا این سازمان درباره ادعای تسویه نشدن حسابش با شرکت‌های دارویی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارش دهد.

در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام شد تا نامه‌ای برای شرکت‌های تحت پوشش بانک ملی داده شود تا آن‌ها از میزان ماده اولیه شان در ابتدای اجرای طرح دارویار، تولید دارو در حدود ۴ ماه گذشته و میزان تسهیلات دریافتی به این کمیسیون گزارش دهند.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آبان ماه امسال درباره کمبودهای دارویی در ایران که به ویژه پس از اجرای طرح دارویار رخ داد، گزارش داد که سازمان غذا و دارو در پیش بینی‌های لازم برای ذخایر استراتژیک و تقاضای بازار برنامه ریزی مؤثری انجام نداد.

این کمیسیون در بخشی از گزارش خود گفت که نبودِ نظارت کافی بر هزینه کرد اعتبارات یارانه‌ای اختصاص داده شده بر خلاف ضوابط طرح دارویار، موجب شد در نظام توزیع دارو از سوی برخی مراکز درمانی و داروخانه‌ها اخلال ایجاد شود.

در گزارش کمیسیون بهداشت و درمان، علت این اخلال، به موقع تسویه نشدن مطالبات این مراکز از سوی تعدادی از سازمان‌های بیمه گر به ویژه تأمین اجتماعی و بیمه دی اعلام شد.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha