۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در جلسه کمیسیون انرژی
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در جلسه کمیسیون انرژی

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو فعلی در استفاده از منابع حاصل از افزایش تعرفه برق، در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه امروز(یکشنبه ۶ آذرماه) کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی به بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان جهت «تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو فعلی در استفاده از منابع حاصل از افزایش تعرفه برق» با حضور آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر، احمد حیدری معاون حقوقی و پارلمانی وزارت نیرو، همچنین بررسی «طرح توسعه بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای» با حضور بهروز کمالوندی سخنگوی انرژی اتمی و احمدی مسئول سوخت نیروگاه سازمان انرژی اتمی و... اشاره کرد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای جلیل مختار به نمایندگی از ۳۱ نماینده «طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو فعلی» را به کمیسیون انرژی آورده تا نحوه هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از افزایش تعرفه‌ها -که مصوب مجلس است- را شفاف‌سازی کنند اینکه این درآمدها کجا رفتند؟، توسعه شبکه روستایی چقدر صورت گرفته و تولید برق چقدر افزایش داشته است؟

وی با بیان اینکه این طرح تحقیق و تفحص به چند دلیل مراعا ماند، به دلایل این مهم اشاره کرد و توضیح داد: از آنجا که تحقیق و تفحص مشابهی از عملکرد کل وزارت نیرو در دستور کار کمیسیون است و این طرح نیز می‌تواند به آن الحاق شود به همین دلیل مقرر شد؛ آقای جلیل مختار به عنوان نماینده طراحان طرح، جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت نیرو، اعضای کمیته برق کمیسیون انرژی تشکیل داده و مدارک لازم به وی ارائه شود تا درصورت قانع شدن این طرح از دستور کار خارج و در غیر این صورت طرح پس از رای‌گیری در کمیسیون به هیات رئیسه ارسال شود.

رحیمی مظفری با دستور کار بعدی کمیسیون اشاره کرد و گفت: همچنین «طرح توسعه بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای» با حضور بهروز کمالوندی سخنگوی انرژی اتمی و احمدی مسئول سوخت نیروگاه در سازمان انرژی اتمی با هدف استفاده حداکثری از برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز مورد بررسی قرار گرفت، هرچند کلیاتی از موضوع در سیاست‌های کلی نظام و قوانین پنج ساله موجود است اما از آنجا که اشاره‌ای به جزئیات آن نشده، نمایندگان با کلیات این طرح موافقت کردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد؛ دستگاه‌های مرتبط به همراه مرکز پژوهش‌های مجلس ظرف یک هفته پیشنهادات خود را به کمیسیون دراین باره ارائه دهند تا کمیسیون طرح را اصلاح کرده و کیفیت آن را بالا ببرد و هفته آینده مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر: ۱۹۰٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha