فعالان اقتصادی از روند دریافت مجوز واحد تولیدی شکایت دارند
بر اساس اطلاعات ثبت شده در درگاه ملی مجوزها؛

فعالان اقتصادی از روند دریافت مجوز واحد تولیدی شکایت دارند

بر اساس اعلام وزارت اقتصاد در آبان‌ماه امسال بالغ بر ۲۷۴ شکایت از وزارت‌خانه‌ها در درگاه ملی مجوزها به ثبت رسیده است که بیشترین شکایت به مجوز تأسیس واحد تولیدی صنعتی مربوط می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن، درگاه ملی مجوزها ایجاد شد تا زمینه‌ای فراهم و روند دریافت مجوزها در محیط کسب‌وکار کشور تسهیل و منسجم و در واقع روند سرمایه‌گذاری تسریع شود. این سامانه مدیریت و راهبری نظام مجوزدهی و نظارت بر صدور مجوزها را به عهده دارد و تنها مرجع رسمی مجوزها کشور به شمار می‌آید.

حال طبق آخرین اطلاعات ارائه شده از وزارت اقتصادی در آبان ماه بالغ بر ۲۷۴ شکایت از وزارتخانه‌ها به درگاه ملی مجوزها واصل شده ‌است که در این میان مجوز تأسیس واحد تولیدی صنعتی بیشترین شکایت را از طرف سرمایه‌گذاری دریافت کرده است.

در ادامه پر شکایت‌ترین مجوزها، پروانه اشتغال به کار مهندسی، مجوز آموزشگاه علمی و زبان و مجوز احداث جایگاه سوخت قرار دارد.

همچنین وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت میراث فرهنگی بیش‌ از سایر دستگاه‌ها از طرف داوطلبان سرمایه‌گذاری در درگاه ملی مجوزها شکایت دریافت کرده‌اند.

علاوه‌ بر این‌ در ماهی که گذشت، ۲۹ شکایت بابت مشاغل خانگی به درگاه ملی مجوزها واصل شد که به دلیل قطعی درگاه صدور مجوزهای خانگی در نیمه اول ماه گذشته بود و بعد از از سرگیری صدور آنی مجوزهای مشاغل خانگی در نیمه آبان گذشته، این شکایت‌ها قطع شد.

درگاه ملی مجوزهای کشور (mojavez.ir) از شهریورماه به سامانه ثبت و پیگیری الکترونیکی شکایات متقاضیان مجوز مجهز شده و شکایت متقاضیانی که برای دریافت مجوز درخواست داده‌اند، اما در موعد مقرر مجوزشان صادر نشده یا صادرکننده مجوز از آن‌ها شرط اضافه، مدرک کاغذی یا مراجعه حضوری مطالبه کرده را ثبت و بدون حضور شاکی، این شکایات را پیگیری می‌کند.

کد خبر: ۱۹۰٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha