۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
تورم در آمریکا باعث اخراج کارکنان

تورم در آمریکا باعث اخراج کارکنان

تورم در آمریکا باعث اخراج کارکنان و کاهش فرصت‌های شغلی می‌شود.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی فاکس بیزینس در گزارشی از تعدیل نیروی کار در آمریکا به عنوان یکی از پیامدهای تورم فزاینده در این کشور خبر داد.

شاخص سهام داو جونز نوامبر خوبی را پشت سر گذاشت. اما بانک مرکزی آمریکا تا چه اندازه همچنان می‌تواند نرخ بهره را افزایش دهد؟ و آن‌ها تا کجا می‌توانند پیش بروند؟

جان لانسکی کارشناس مسائل اقتصادی در پاسخ به این سئوال که انتظار شما از نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر چیست؟ گفت: فکر می‌کنم بانک مرکزی آمریکا می‌خواهد صراحتا اعلام کند مقابله اش با تورم هنوز به پایان نرسیده است. شاهدیم که تأمین مالی بانک مرکزی آمریکا افزایش یافته است که شامل ۴.۳۸ درصد می‌شود که در مقایسه با چرخه قبلی که درسال ۲۰۱۹ به پایان رسید، دو درصد بیشتر شده است. این موضوع بسیار مهم است. ۴.۳۸ درصد نرخ تأمین مالی بانک مرکزی آمریکا فراتراز ۳.۷۵ درصد کنونی است. در گذشته زمانی که نرخ تأمین مالی بانک مرکزی آمریکا بسیاربالا بود شاهد کند شدن رشد اقتصادی بودیم که در پی آن رکود روی داد. این یک نشانه هشدارآمیز بسیارمهم در ارتباط با مشکلات پی رو درسال ۲۰۲۳ است.

جان لانسکی در پاسخ این سئوال که هفته گذشته در زمینه خرده فروشی شاهد یک سری وقایعی بودیم. شاهد کاهش تقاضا در بخش مسکن بودیم. اما موضوع خرده فروشی متفاوت است و ما شاهد یک دستورالعمل مناسب نبودیم. ارزیابی شما ازاین مسائل چیست؟ نیز گفت: نگاهی به گزارش‌ها در ارتباط با خرده فروشی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ها در این بخش خرده فروشی به صورت قابل توجهی افزایش یافته است با وجود این حقیقت که این خرده فروشان همچنان نشان می‌دهند فروششان با کاهش مواجه شده است. اما فکر نمی‌کنم این موضوع وحشتناکی برای اقتصاد آمریکا در فصل تعطیلات باشد. میزان فروش در فصل تعطیلات در هر سال افزایش می‌یابد که این بسیار خوب است. تورم هفت و نیم درصد است و ما نمی‌توانیم همزمان با تورم پیش برویم که این موضوع به نوبه خود سبب کاهش فروش می‌شود که در نهایت این موضوع سبب کاهش نیروی کار توسط شرکت‌هایی می‌گردد که این محصولات را تولید می‌کنند.

جان لانسکی در پاسخ این سئوال که به نکته خوبی اشاره کردید. دیگر کارشناسان هم نظر مشابه نظر شما را دارند. در نتیجه تورم این خرده فروشان قیمت‌ها را افزایش داده اند تا درآمد بیشتری داشته باشند، زیرا تورم بالاست و در بالاترین سطح خود طی ۴۰ سال قرار دارد نیز گفت: درست است. این سودها در واقع سودهای جعلی هستند که به علت افزایش تصنعی قیمت‌ها ایجاد شده اند. اگر شما به افزایش قیمت‌ها متکی باشید، نمی‌توانید سود واقعی را شاهد باشید، در حالی که میزان فروش شما کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۹۰٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha