۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۸
جهشی در زمینه بازگشت به کار کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل نداشته‌ایم
بازار گزارش می دهد:

جهشی در زمینه بازگشت به کار کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل نداشته‌ایم

طاهری رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ارزیابی خود از بازگشت به کار کارگاه های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل با گذشت ۸ ماه از سال بیان کرد: جهشی در این بخش صورت نگرفته است اما اقدامات قابل قبول بوده است.

بازار؛ گروه ایران: تولید بخش جدایی ناپذیر و عظیم از اقتصاد است که شامل پردازش و پالایش مواد خام و تبدیل آنها به محصولات نهایی است.

تبدیل این مواد خام به چیزی مفیدتر، ارزش افزوده را به همراه دارد. این ارزش افزوده، قیمت محصولات نهایی را افزایش می دهد و تولید را به بخشی بسیار سود آور از زنجیره کسب و کار تبدیل می کند.

برخی از افراد در مهارت های مورد نیاز برای تولید کالا تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر، بودجه مورد نیاز کسب و کارها را برای خرید ابزار و مواد فراهم می کنند

معمولا شروع یک کار تولیدی با سرمایه کم از مواردی است که ذهن هر فرد جویای کار به خصوص در جامعه‌ی امروز ما را به خود مشغول می‌کند. امروزه با وجود افزایش نرخ بیکاری و کاهش میزان مشاغل دولتی و استخدامی و همچنین مزایایی که صاحب کسب و کار بودن برای فرد به ثمر می‌آورد، بسیاری از افراد به دنبال شروع یک کار خدماتی یا تولیدی به صورت مستقل هستند این در حالی است که هستند افرادی هم که کسب و کار انها به دلیل بسیاری از موانع متوقف شده و تولیدشان خوابیده است.

از این رو پیگیری امور مربوط به رونق تولید در سالهای اخیر مورد توجه دولت و مجلس بوده و درباره راهکارهای رفع موانع تولید، قوانین مهمی در مجلس به تصویب رسیده است.

مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از بازگشت به کار کارگاه های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل با گذشت ۸ ماه از سال بیان کرد: جهشی در این بخش صورت نگرفته است اما اقدامات قابل قبول بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بنده سفرهایی به برخی از استان ها داشته ام و برگشت سرمایه گذاری در برخی موارد قابل مشاهده بوده است و همه در این بخش تلاش می کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد کرد: واقعیت این است که تمامی اقدامات در این بخش تاکنون روند متوسطی داشته است و ضروت دارد تا مسئولین بیشتر به این بخش تمرکز داشته باشد.

همچنین لطف الله سیاهکلی در همین زمینه به خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر ما تغییراتی را در بازگشت به کار کارخانجات تولیدی به چرخه تولید مشاهده می کنیم. البته باید دانست این تغییرات مربوط به سوگیری دولت نسبت به همسایگان و ارتباط با آنهاست.

وی تاکید کرد: وقتی رئیس جمهور تاکید می کنند که همسایگان خویشاوندان ما هستند این خود یک استراتژی مهمی است.به واقع رویکرد دولت در ارتباط با همسایگان تا حد زیادی صادرات ما را تقویت و به تولید ما رونق داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما برای تولیداتمان مشتریان خارجی پیدا کرده ایم، بیان کرد: این رویکرد باعث شده تا در تولید صنایع ما رونقی ایجاد شود.با این حال اگر وزارت صمت این شرایط را درست مدیریت وساماندهی کند، یعنی شرایطی که کشورهای همسایه به شدت نیازمند محصولات ما هستند -حتی روسیه و چین – می توانیم مسیر درستی را در پیش بگیریم و صنایع تولیدی ما بیش از اینها فعالتر شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha