۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
فضا برای دانش بنیان کردن صنایع سنتی فراهم شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

فضا برای دانش بنیان کردن صنایع سنتی فراهم شود

سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اهداف و مسیر حرکت دانش بنیانی در کشور باید برای صنایع و تولیدکنندگان سنتی جا بیافتد.

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود پیرو اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان در کشور بیان کرد: قانون در این بخش تصویب شده و مسئولین مربوطه باید توضیح دهند که چه کار کرده اند.

وی تاکید کرد: وزارت صمت، وزارتخانه های دیگر، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری باید درباره روند اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان به مردم و مسئولین آمار کار ارائه دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به اعتقاد بنده قانون جهش تولید دانش بنیان بسیاری از گره ها در این بخش را باز می کند و دیگر ما نباید مشکلی در این حوزه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید فضا را برای صنایع و تولیدکنندگان سنتی هم ایجاد کنیم تا به سمت تولید دانش بنیان سوق پیدا کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: صنایع و تولیدکنندگان سنتی هم باید اموزش های لازم را در این بخش ببینند تاز مانی که به سمت دانش بنیان ها حرکت می کنند، بدانند درآمد و کیفیت محصولاتشان بیشتر خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین اهداف و مسیر حرکت دانش بنیانی در کشور باید برای صنایع و تولیدکنندگان سنتی جا بیافتد.

این نماینده مجلس بیان کرد: بنده گاهی اوقات می بینم که برخی از صنعتگران خیلی مهم هم به ما می گویند: ما هم براساس دانش کار می کنیم و این دانش بنیان دیگر چه صیغه ای است؟ البته حرف مسئولین صنایع هم درست است و آنها هم براساس دانش فعالیت می کنند، مشکل در اینجاست که ما نتوانستیم درست بگوییم که دانش بنیان یعنی چه؟

وی تاکید کرد: دانش بنیان این نیست که ما فقط به سمت تکنولوژی دانش بینان حرکت کنیم؛ دانش بنیان یعنی اینکه محیط کار دانش بنیان شود، یعنی نیروی انسانی از حالت سنتی خود خارج شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در فعالیت دانش بنیان باید پشتوانه مدیریت وتولید، فناوری باشد لذا سوال این است که ما چند مدیر داریم که با پشتوانه فناوری مدیریت کار را برعهده دارند؟

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین سوال این است که مدیریت در ریاست جمهوری و یا سایر قوا به چه میزان با پشتوانه فناوری صورت می پذیرد؟ بنابراین دانش بنیان این نیست که از علم و دانش استفاده کنیم چراکه مشغول به استفاه از آن هستیم و بدیهی است ؛این بدین منظور است که همه چرخه تولید، دانش بنیان شود واگرنه اگر یک عنصر و دو عنصر از دانش بهره بگیرند این دانش بنیان نیست و دانش بنیان استفاده از علم و فناوری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر بنده ما خیلی دانش بنیان نشده ایم، البته ما از علم و دانش و تکنولوژی بهره می گیریم اما کل چرخه های تولید ما دانش بنیان نشده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha