۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کاهش ۳۰ درصدی تولید گوشی های آیفون به دلیل اعتصاب گسترده کارکنان در چین
منابع خبری نزدیک به شرکت اپل خبر دادند؛

کاهش ۳۰ درصدی تولید گوشی های آیفون به دلیل اعتصاب گسترده کارکنان در چین

در پی اعتصاب گسترده شکل گرفته کارگران در شرکت «فاکس کان» چین که بزرگترین تولید کننده گوشی های آیفون در جهان به حساب می آید، تولید گوشی های آیفون در چین به حال تعلیق درآمده است.

به گزارش بازار، در پی اعتصاب گسترده شکل گرفته کارگران در شرکت «فاکس کان» چین که بزرگترین تولید کننده گوشی های آیفون در جهان به حساب می آید، یک منبع مطلع و نزدیک به شرکت اپل اعلام کرد که این اعتصاب می تواند تولید جهانی آیفون را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، در پی اعتصاب روز جمعه بیش از ۲۰ هزار نیروی شرکت فاکس کان در روز جمعه که گفته می شود اکثر آنها را نیروی های تازه وارد به این شرکت تشکیل می دهند، بزرگترین خط تولید آیفون به حال تعطیلی درآمده و این در حالیست که کارگران اعلام کرده اند بازگشت آنها به محل کار خود، دستکم تا پایان ماه جاری میلادی امکانپذیر نیست.

اکنون مدیران فاکس کان معتقدند اعتصاب سراسری کارگران می تواند شرکت را از اهداف خود برای تولید پایان سال تا حد زیادی عقب انداخته و در نتیجه، خط تولید و عرضه جهانی آیفون را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

یک منبع مطلع و نزدیک به شرکت اپل نیز تایید کرده که این اعتصاب می تواند میزان تولید و توزیع آیفون در جهان را دستکم تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

گفته می شود معوقات بای مانده از دوران همه گیری کرونا، ساعات کاری بالا و دستمزد کم، از مهمترین دلایل اعتصاب کارگران فاکس کان بوده و تاکنون، مدیران این شرکت به وعده های خود برای بهبود شرایط کارگران عمل نکرده اند.

کد خبر: ۱۹۰٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha