۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
ورود تجهیزات مخابراتی چینی به آمریکا ممنوع است| تحریم هوآوی و زد تی ای
کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده:

ورود تجهیزات مخابراتی چینی به آمریکا ممنوع است| تحریم هوآوی و زد تی ای

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) با انتشار بیانیه ای رسمی از ممنوعیت واردات تجهیزات مخابراتی دو برند مطرح چینی یعنی هوآوی و زد تی ای را به این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش بازار، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) با انتشار بیانیه ای رسمی از ممنوعیت واردات تجهیزات مخابراتی دو برند مطرح چینی یعنی هوآوی و زد تی ای را به این کشور ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، کمیسیون مذکور با تهدید آمیز بودن استفاده از محصولات مخابراتی دو برند چینی مذکور در زیرساخت های ارتباطی آمریکا مدعی شد که استفاده از محصولات این برندها می تواند منجر به ایجاد اختلال در شبکه های بی سیم مبتنی بر اینترنت 5G شود و لذا واردات آنها به آمریکا ممنوع است.

در همین حال، «برندن کار» رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نیز روز جمعه در خصوص اعلام این ممنوعیت گفت: ممنوعیت محصولات مخابراتی چینی از حمایت گسترده هر دو حزب در کنگره آمریکا برخوردار است.

لازم به ذکر است، طرح موضوع این ممنوعیت از مدت ها پیش و زمان دولت دونالد ترامپ در دولت و کنگره آمریکا در حال پیگیری بوده است. با اینحال، با روی کار آمدن جو بایدن و شکل گیری تورم و گسترده در ایالات متحده، دولت آمریکا اعلام کرد که بودجه کافی برای جایگزین سازی محصولات آمریکایی با سیستم های مخابراتی چینی را ندارد.

بسیاری از شرکت های ضعیف تر و محلی مخابراتی آمریکا طی سال های گذشته به دلیل ارزان تر بودن سیستم های مخابراتی چینی در قیاس با رقبای آمریکایی، به شکلی گسترده از این محصولات استفاده کرده و در حال حاضر بودجه مورد نیاز برای جایگزین سازی آنها را در اختیار ندارند.

کد خبر: ۱۸۹٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha