۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
توافق آلمان و فرانسه برای تامین انرژی در زمستان

توافق آلمان و فرانسه برای تامین انرژی در زمستان

فرانسه و آلمان برای تامین انرژی در آستانه زمستان توافق امضا کردند.

به گزارش بازار، جنگ اوکراین پیامدهای سنگینی برای تامین انرژی در کشورهای اروپایی به ویژه آمریکا و فرانسه داشت. به همین منظور این دو کشور همسایه روز جمعه توافقی امضا کردند که تامین انرژی دوجانبه آن‌ها را در آستانه زمستان تضمین می‌کند. به این ترتیب قرار است فرانسه گاز و آلمان برق به یکدیگر صادر کنند. این همچنین نماد بهبود دوباره روابط میان پاریس و برلین است.

فشردن دست و لبخند به نشانه فراموش کردن اختلاف نظرهای ماه‌های اخیر. پس از یک دوره سردی، روابط میان آلمان و فرانسه بار دیگر بهبود یافت و سفر الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه به برلین نماد این بهبود بود. زمستان نزدیک است، جنگ در اوکراین ادامه دارد و از همین رو بهبود روابط فوریت دارد. نتیجه آن نیز توافق حمایت متقابل است که هدف آن تضمین تامین انرژی دو کشور موتور اروپاست. این فرصتی رویایی برای صدر اعظم آلمان بود تا بر این بهبود روابط تاکید کند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان: فرانسه و آلمان همکاری خود را در حوزه انرژی و در راستای حسن همجواری تقویت کردند. دوستان در زمان بحران از یکدیگر حمایت می‌کنند و فرانسه و آلمان منعکس کننده همبستگی اروپایی هستند.

طبق این توافق فرانسه متعهد شده است به آلمان گاز تحویل دهد که به شدت به انرژی روسیه وابسته است. همزمان قرار است آلمان از فرانسه برای تضمین تامین برق خود حمایت کنند. این در حالیست که فرانسه از سال ۱۹۸۱ همواره در حوزه برق صادر کننده بود، اما با توقف فعالیت حدود نیمی از تاسیسات هسته‌ای خود اوضاع تغییر کرده است. از ماه ژانویه فرانسه بیشتر وارد کننده برق محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۸۹٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha