۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
اجرای عملیات آبخیزداری با هدف کنترل سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در همدان
مدیرکل منابع طبیعی همدان عنوان کرد

اجرای عملیات آبخیزداری با هدف کنترل سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در همدان

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از اجرای عملیات آبخیزداری با هدف کنترل سیل و رسوب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در استان همدان خبر داد.

اسفندیار خزائی در گفتگو با خبرنگار بازار از برنامه‌های در دست اقدام در راستای حفظ منابع پایه آب و خاک سخن گفت و افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان همدان باید با جدیت و قوت دنبال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تاکید بر اینکه اگر آبخوان‌ها از آب تهی و خاک فشرده شود و لایه‌ها روی هم قرار گیرد هزاران سال باید سپری شود تا دوباره این وضعیت امکان احیا پیدا کند، گفت: مهمترین پروژه‌های منابع طبیعی که برای امسال به عنوان سال جهش تولید مدنظر قرار گرفته اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی است.

خزایی با بیان اینکه طرح کاداستر اراضی ملی با هدف حفاظت و پایداری از عرصه‌های ملی صورت می‌گیرد، گفت: امسال اجرای طرح کاداستر برای ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و استانی برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: محدوده‌بندی، حدنگاری یا کاداستر فهرست نقشه‌برداری ثبتی است و نوعی نقشه‌برداری محسوب می‌شود که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان همچنین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفظ منابع طبیعی اظهار کرد: در راستای جهش تولید اجرای عملیات آبخیزداری با هدف کنترل سیل و رسوب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی نیز در دستور کار قرار داریم.

خزایی عنوان کرد: تولید نهال در راستای افزایش سطح سرانه جنگل‌ها و فضای سبز در استان همدان نیز از دیگر پروژه‌های سال جاری در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید است.

کد خبر: ۱۸٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha