۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
اعطای مجوز ساخت نیروگاه تجدیدپذیر به بخش صنعت
رئیس سازمان ساتبا اعلام کرد

اعطای مجوز ساخت نیروگاه تجدیدپذیر به بخش صنعت

کمانی، رئیس سازمان ساتبا گفت: برای احداث نیروگاه تجدید پذیر به بخش صنعت ۲ هزار ۳۰۰ مگا وات پروانه اعطا شد.

به گزارش بازار، محمود کمانی در حاشیه امضا تفاهم نامه مابین سازمان تجدید پذیر و بهره وری انرژی و صندوق ملی محیط زیست گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری در حوزه احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر و شرکت‌های که در حوزه‌ی بهینه سازی مصرف برق کار می‌کنند برای احداث نیروگاه تجدید پذیر نیاز به تامین منابع دارند بر همین اساس این تفاهم نامه کمک می‌کند تا منابع آن‌ها تامین شود.

وی با بیان اینکه احداث نیروگاه تجدید پذیر باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی هوا می‌شو د افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی مجوز نیروگاه را از ساتبا دریافت می‌کند و متناسب با پیشرفت پروژه‌ها بخشی از سرمایه گذاری از منابع داخلی خود و بخش دیگر ر ا از طریق صندوق ملی محیط زیست دریافت می‌کند.

رئیس سازمان ساتبا ادامه داد: در راستای احداث نیروگاه خورشیدی، مجوز مناقصه ۴ هزار مگا واتی را از شورای اقتصاد دریافت کردیم و تابستان برگزار شد و اکنون مناقصه‌ی ۲ هزارو ۶۰۰ مگا وات در حال برگزاری است و ۱۲۰ شرکت در این مناقصه شرکت می‌کنند و بعد از پایان مناقصه احداث نیروگاه آغاز می‌شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه بخش صنعت هم برای احداث نیروگاه اقدام کرده است گفت: ۲ هزار ۳۰۰ مگا وات به بخش صنعت پروانه اعطا شد تا نیروگاه‌های بزرگ تجدید پذیر احداث شود.

وی در رابطه با نیروگاه‌های انشعابی برای نهادهای حمایتی گفت: مقرر شد امسال ۱۱۰ هزار واحد ۵ کیلو واتی نیروگاه انشعابی احداث شود.

کمانی بیان کرد: احداث نیرو گاه انشعابی از طریق پرداخت تسهیلات با بهره کم به خانواده‌های کم درآمد انجام می‌شود و بخشی از پرداخت منابع خرید برق بابت اقساط و بخش دیگر به خانوار پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۱۸۹٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha