۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
تأیید طرح جامع پارک فرامنطقه‌ای و ساماندهی مجتمع عباس‌آباد همدان
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد

تأیید طرح جامع پارک فرامنطقه‌ای و ساماندهی مجتمع عباس‌آباد همدان

همدان - مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تأیید طرح جامع پارک فرامنطقه‌ای، طرح ساماندهی مجتمع تفریحی گردشگری عباس‌آباد شهر همدان و موافقت با احداث دامداری در منطقه قهاوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش حسینی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه امورزیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان همدان که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سال جهش تولید، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مولد و سیاست‌های کلان طرح‌های بالادستی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و توریستی، تفریحی استان در راستای توسعه بلندمدت و پایدار سه طرح دارای اولویت استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: احداث دامداری در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار و با ظرفیت هشت هزار راس گاو شیری در منطقه قهاوند نیز با توجه به اهمیت تولید و کسب و کارهای کشاورزی و با توجه به اشتغالزایی مستقیم بیش از ۳۰۰ نفر در این پروژه با رعایت تمامی جوانب فنی و کارشناسی مدنظر است.

حسینی یادآور شد: با توجه به نقش توریستی و تفریحی همدان و ضرورت تقویت و استفاده از پتانسیل‌های گردشگری این شهر و منطقه پیرامونی آن و در جهت سیاست‌ها و راهبردهای طرح‌های بالادست؛ طرح جامع پارک فرا منطقه‌ای در پیرامون سد اکباتان و در فضایی بالغ بر ۲۴۰ هکتار با کاربری گردشگری، تفریحی و با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی مدنظر است.

وی افزود: طرح جامع پارک فرا منطقه‌ای می‌تواند سرمایه گذاری و اشتغال زایی در منطقه را تقویت کرده و فضایی مناسب برای تفرج شهروندان و گردشگران باشد.

حسینی اضافه کرد: طرح ساماندهی مجتمع تفریحی گردشگری عباس آباد شهر همدان از جمله طرح‌های گردشگری است که در جهت سیاست‌های کلان استان و تقویت گردشگری شهر مورد بررسی و تایید اعضاء قرار گرفت.

کد خبر: ۱۸٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha