۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
آیا نهنگ های بیت کوین همچنان برای خرید بیت کوین مردد هستند؟

آیا نهنگ های بیت کوین همچنان برای خرید بیت کوین مردد هستند؟

یکی از عوامل موثر در بازار ارزهای دیجیتال، نهنگ‌ها هستند. نهنگ ارز دیجیتال با سرمایه قابل توجهی که در اختیار دارد، می‌تواند با فعالیت‌های خود در نوسانات این بازار موثر باشد.

به گزارش بازار، یکی از عوامل موثر در بازار ارزهای دیجیتال، نهنگ‌ها هستند. نهنگ ارز دیجیتال با سرمایه قابل توجهی که در اختیار دارد، می‌تواند با فعالیت‌های خود در نوسانات این بازار موثر باشد. اکنون یکی از ابهامات موجود، سکوت ترسناک نهنگ‌ها با وجود نوسانات قیمت بیت کوین است.

حال این پرسش مطرح می‌شود، که آیا نهنگ‌های بیت کوین همچنان برای خرید این رمزارز مردد هستند؟ در این نوشته به معرفی نهنگ ارز دیجیتال و رفتار اخیر آن‌ها در موجهه با تغییرات قیمت بیت کوین خواهیم پرداخت.

نهنگ ارز دیجیتال چیست؟

در بازار رمزارزها، افراد یا سازمان‌هایی هستند که حجم بسیار بالایی از ارز دیجیتال مورد نظر خود را در اختیار دارند. این گروه به دلیل حجم بالای دارایی، با کوچک‌ترین فعالیتی می‌توانند در قیمت‌های این بازار تاثیرگذار باشند. به این گروه اصطلاحا نهنگ (Whale) ارز دیجیتال می‌گویند، که به عنوان بزرگترین بازیگران این بازار شناخته می‌شوند.

بسیاری از نهنگ‌های ارز دیجیتال، بازار رمزارزها و میزان استقبال مردم از این بازار را زیر ذره‌بین قرار داده و پس از مشورت با افراد متخصص، ارز مورد نظر خود را در زمان اولیه عرضه در حجم بالا و قیمت اندک خریداری می‌کنند. البته لازم به ذکر است که مقیاس تبدیل شدن به نهنگ در ارزهای مختلف به نسبت قیمت آن‌ها متفاوت است. به‌طور مثال با توجه به قیمت بیت کوین، دارنده هزار تا ده هزار واحد از این ارز می‌تواند یک نهنگ بیت کوین لقب گیرد، درحالی‌که برای اتریوم این میزان متفاوت خواهد بود.

تاثیر گذاری در بازار

مطابق آن‌چه درباره تاثیر زیاد نهنگ‌ها در بازار رمزارزها گفته شد، یک یا چند نهنگ به تنهایی می‌توانند با ایجاد فشار خرید و فروش، نرخ بازار را تحت تاثیر قرار دهند. این فرایند باعث پامپ و دامپ قیمت در بازار رمزارزها می‌شود، که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

دامپ (کاهش) قیمت

در بعضی از مواقع، نهنگ‌ها تصمیم می‌گیرند که تمامی سرمایه خود را به فروش برسانند و برای این میزان ارز موجود در بازار خریداری وجود ندارد؛ این اتفاق قیمت رمزارز موردنظر آن‌ها را کاهش می‌دهد. پس از این فرایند، معامله‌گران معمولی بازار شروع به خرید این ارز می‌کنند، که نهایتا سرمایه آن‌ها را کاهش می‌دهد؛ حال که قیمت‌ها کاهش یافت، نهنگ‌ها مجددا رمزارز مورد نظر را در حجم بالا و قیمتی کمتر از قبل خریداری می‌کنند.

پامپ (افزایش) قیمت

برخی اوقات نیز نهنگ‌ها تلاش می‌کنند تا قیمت ارز مورد نظر خود را افزایش دهند؛ مانند دامپ، اما با کمی تفاوت، آن‌ها تمام سرمایه خود را به قیمتی بالاتر وارد بازار می‌کنند. اکنون که بازار، میزان لازم از ارز مورد نظر را برای این حجم از سرمایه ندارد، قیمت آن ارز افزایش می‌یابد.

پس از این رشد ناگهانی، خریداران بازار تصور می‌کنند که نرخ این ارز رو به افزایش است. معامله‌گران اقدام به خرید آن می‌کنند و اکنون نوبت به نهنگ‌ها می‌رسد که با رضایت کامل شروع به فروش ارز خود کنند.

نهنگ بیت کوین

آیا نهنگ های بیت کوین همچنان برای خرید بیت کوین مردد هستند؟

هرگاه درباره بازار ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنیم، یک نام خودنمایی می‌کند؛ بیت کوین، به‌عنوان ارزی دیجیتال با پشتوانه مقبولیت عمومی، یکی از برجسته‌ترین رمزارزهای این بازار است. طبیعتا این ارز نیز نهنگ‌هایی دارد فعالیت آن‌ها می‌تواند تاثیر قابل‌توجی در سرمایه مالکان این ارز داشته‌ باشد.

نکته‌ای که امروز بسیار مبهم است، فعالیت‌های اخیر نهنگ‌ها در این بازار است. با وجود نوسانات متعدد قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر، نهنگ‌های این ارز همچنان جهت‌گیری خود در بازار را بدون تغییر گذاشته‌اند. در طول سال گذشته، نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتر سرمایه خود را به فروش رسانده‌اند؛ اکنون این پرسش به‌وجود می‌آید که آیا نهنگ‌های این رمزارز محبوب همچنان برای خرید بیت کوین مردد هستند؟

نهنگ‌ها بر سر دوراهی

تا ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، هنگامی که قیمت بیت کوین به بالاترین میزان خود رسید، نهنگ‌ها درحال افزایش دارایی خود در این بازار بودند. اما از این تاریخ به بعد، این افراد فروش ارزهای خود را آغاز کردند. حال نکته چالش‌برانگیز اینجاست که چرا سیاست‌های این گروه در طول این یک‌ سال و چند ماه تغییر نکرده‌است؟

داده‌های موجود از تراکنش‌های این افراد نشان می‌دهد که دارایی‌های گروهی که مالک ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار بیت کوین هستند روند رو به رشدی از ۱۱.۲ درصد به ۱۲.۱۳ درصد را در ماه اکتبر تجربه کردند؛ در حالی‌ که دارایی مالکان ۱۰۰ هزار تا یک میلیون از این رمزارز در همین مدت از ۴.۳۴ درصد به ۳.۵۶ درصد کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که نهنگ‌ها همچنان در خصوص روند قیمت بیت کوین تردید دارند.

شاید همین موضوع باعث شده‌است که نهنگ‌های این رمزارز در ماه‌های اخیر فعالیت کم‌رنگی داشته‌ باشند؛ بنابراین، شاید بتوان نتیجه گرفت که آن‌ها همچنان در خرید بیت کوین مردد هستند.

خرید بیت کوین

آیا نهنگ های بیت کوین همچنان برای خرید بیت کوین مردد هستند؟

با وجود اینکه شاخص‌های پیش‌بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهند که این رمزارز در کف قیمت خود قرار دارد و زمان انباشت دارایی فرا رسیده است، اما همان‌طور که در این مقاله به آن پرداختیم، باز هم برای انجام معاملات در این بازار باید حساب‌شده عمل کرد.

علیرغم اینکه قیمت این رمزارز محبوب در طول سال گذشته روندی کاهشی داشته است، اما می‌بینیم که حتی نهنگ‌ها نیز برای ورود به معاملات این بازار دچار تردید هستند؛ بنابراین، در این برهه، رفتار هوشمندانه و با آگاهی بالا یکی از مهم‌ترین ارکان برای انجام معامله است.

اگر قصد خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را دارید و همچنین نیازمند جمع‌آوری اطلاعات لازم برای تجربه یک معامله کم‌ریسک و سودمند هستید، می‌توانید به صرافی والکس مراجعه کنید. این صرافی با امکانات پیشرفته خود در حوزه معاملات بازار رمزارزها، می‌تواند راهنما و وسیله مدنظر شما باشد.

والکس، که از اولین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است، با ارائه خدمات متنوع و پشتیبانی ۲۴ ساعته، پلتفرمی امن برای مبادلات ارزهای دیجیتال است. چهار سال سابقه در حوزه کریپتوکارنسی، والکس را به یکی از پیشگامان و اثرگذاران بر بازار داخلی ارزهای دیجیتال در ایران تبدیل کرده است.

سخن پایانی

آیا نهنگ های بیت کوین همچنان برای خرید بیت کوین مردد هستند؟

نهنگ ارز دیجیتال به افراد یا شرکت‌هایی گفته می‌شود که سرمایه بسیار زیادی را در یک یا چند رمزارز دراختیار دارند و با کوچک‌ترین حرکتی می‌توانند تاثیر بزرگی در این بازار ایجاد کنند. اکنون با وجود اینکه قیمت بیت کوین در طول سال گذشته نزولی بوده و پیش‌بینی می‌شود که زمان خرید این رمزارز فرا رسیده است، به‌نظر می‌رسد که نهنگ‌های بیت کوین همچنان در خرید ارز مدنظر خود تردید دارند.

با توجه به این موضوع، برای خرید بیت کوین لازم است که هوشمندانه عمل کنید. اگر می‌خواهید در این بازار وارد معامله شوید، می‌توانید در صرافی والکس از امکانات معامله رمزارزها استفاده کرده و همچنین از قیمت روزانه و شرایط نوسانات قیمت بهترین ارزهای دیجیتال بازار مطلع شوید.

خرید و فروش ارز بیت کوین در صرافی والکس: https://wallex.ir/markets/btc

کد خبر: ۱۸۹٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha