۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کشاورزی مازندران رشد اقتصادی ۱۰ درصدی داشته است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

کشاورزی مازندران رشد اقتصادی ۱۰ درصدی داشته است

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به رغم شیوع کرونا، بخش کشاورزی استان در سال جهش تولید رشد اقتصادی ۱۰ درصدی در کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزاله شهیدی فر بعدازظهر دوشنبه در گردهمایی مسئولان بخش آب و خاک جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان با اشاره به رشد اقتصادی ۱۰ درصدی بخش کشاورزی استان در سال جهش تولید وبه رغم شیوع کرونا در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر نیمی از پروژه های استان در بخش کشاورزی متمرکز شده است و باید اعتبارات خوبی برای آن تخصیص داده شود.

وی لایروبی آب بندان ها را از جمله پروژه های بخش آب و خاک بیان کرد و گفت: همچنین مطالعات زهکشی ۲۵۰ هزار هکتار از مزارع استان نیز صورت گرفته است.

شهیدی فر با عنوان اینکه دولت در حوزه طرح های آبیاری نوین، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی اعتبارات خوبی تخصیص داده است، آب و خاک را دو فاکتور مهم در تولید برشمرد.

فرزین فرهادی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران، فعالیت های آب و خاک را تقاضامحور بیان کرد و گفت: باید کشاورزان را از مزایای اجرای این پروژه ها آگاه کرد.

وی با بیان اینکه برای طرح های آبیاری نوین به ازای هر هکتار ۱۸ میلیون تومان تسهیلات داده می شود، نظارت بر اجرای پروژه ها را ضروری دانست و مجموع اعتبارات سال گذشته در بخش آب و خاک را ۱۲۰ میلیارد تومان بیان کرد.

کد خبر: ۱۸٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha