۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
تدوین ۱۶۲۷ استاندارد شایستگی مهارت در دولت سیزدهم
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

تدوین ۱۶۲۷ استاندارد شایستگی مهارت در دولت سیزدهم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین یک هزار و ۶۲۷ عنوان استاندارد شایستگی و ارزشیابی در قالب ۶۰ کد حرفه در دولت سیزدهم خبر داد

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین یک هزار و ۶۲۷ عنوان استاندارد شایستگی و ارزشیابی در قالب ۶۰ کد حرفه در دولت سیزدهم خبر داد.

حسینی نیا با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم گفت: یکی از مهم‌ترین موارد، تغییر رویکرد سازمان از آموزش شغلی به آموزش شایستگی محور مبتنی بر سند حرفه است که در این دولت با تدوین استانداردهای شایستگی و مهارتی پیگیری می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این استانداردها در راستای سیاست‌های سند راهبردی مهارت، فناوری، توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی، ظرفیت‌سازی و توانمندسازی نیروی انسانی بر اساس مشاغل مورد نیاز است.

وی با اشاره به تدوین ۴۵ عنوان استاندارد شایستگی غیر فنی (مهارت‌های نرم) گفت: تدوین استانداردهای جدید مطابق با نیاز روز و بازار کار برای توانمندسازی و ارتقای کیفی منابع انسانی از طریق ارتقای کیفیت استانداردهای آموزشی موجود صورت می‌گیرد.

حسینی نیا عنوان کرد: همچنین در حوزه دانش بنیان و با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام‌گذاری امسال، یک هزار و ۲۳۷ استاندارد مهارت تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزشی در سازمان فنی و حرفه‌ای وجود دارد که درصدد افزایش تعداد استاندارد آموزشی با بهره‌گیری از فنّاوری‌های برافکن و دانش بنیان به ۱۷ هزار مورد هستیم.

کد خبر: ۱۸۹٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha