۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
گره از مشکلات پنج واحد تولیدی استان همدان باز شد
معاون استاندار همدان:

گره از مشکلات پنج واحد تولیدی استان همدان باز شد

همدان - معاون امور اقتصادی استاندا همدان گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همدان با بررسی کارشناسانه و تزریق نقدینگی گره از مشکلات فراروی پنج طرح تولیدی و صنعتی این استان باز کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ ظاهر پورمجاهد ظهر سه شنبه در سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار کرد: ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به منظور رونق و رفع مشکلات فعالیت‌ دو واحد صنعتی و کشاورزی استان همدان و با تصمیم و تصویب در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شد.

وی عنوان کرد: بررسی مسایل و مشکلات سه طرح صنعتی و تولیدی دیگر نیز از مباحث این جلسه بود که با بررسی کارشناسی و تصمیمات موثر، موانع و مشکلات فرا روی این واحدها نیز مرتفع شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: یکی از طرح‌های تولیدی شامل کارخانه تولید پک استریل اتاق عمل و تجهیزات پزشکی به دلیل جانمایی نامناسب و حساسیت موضوع بهداشتی آن برای مراحل صدور پروانه بهره‌برداری و تعیین تکلیف نهایی به وزارت بهداشت ارجاع شد.

وی گفت: این سه واحد در مسیر فعالیت با مشکلاتی مانند تقسیط بدهی گاز و بدهی بانکی مواجه بودند که با بررسی و تقسیط وام‌های پرداختی این واحدها به شرط آنکه با تمام توان ادامه فعالیت دهند و همچنین افزایش اشتغال داشته باشند، موافقت شد.

حمایت موثر از بخش تولید و تولیدکنندگان و رفع موانع موجود در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان

پورمجاهد با اشاره به رویکرد محوری مدیریت ارشد اجرایی استان برای رونق تولید و رشد اقتصادی، گفت: حمایت موثر از بخش تولید و تولیدکنندگان و رفع موانع موجود در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان به عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های استان با ستاد در راستای حمایت از واحدهای تولیدی اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از صنایع موجود برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، زمینه مناسب برای حضور فعال و موثر بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی و حوزه تولید استان را فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه به صورت جدی حامی تولیدکنندگان هستیم گفت: علاوه بر جلسات ستاد تسهیل در هیئت خبرگان بانکی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز مسائل و مشکلات این قشر مطرح و به صورت دقیق بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آنها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا در صورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شود.

پورمجاهد اظهار داشت: علاوه بر این، مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از سال گذشته برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات این حوزه، راه اندازی و فعال شده است.

کد خبر: ۱۸۹٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha