۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
اصلاح کوتاه مدت شاخص داوجونز
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

اصلاح کوتاه مدت شاخص داوجونز

کاهش انتظارات نرخ بهره ای فدرال رزرو، همچنان از ریسک پذیری و صعود میان مدت شاخص های سهام حمایت می کند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- پس از صعود شارپی شاخص در هفته گذشته، با توجه به نگرانی ها از وضعیت قوانین کنترل کرونا در چین، در حال حاضر شاخص داوجونز در شرایط اصلاح زمانی کوتاه مدت در نوسان است و احتمال اول در میان مدت برگشت قیمت به موج صعودی خواهد بود. کاهش انتظارات نرخ بهره ای فدرال رزرو، همچنان از ریسک پذیری و صعود میان مدت شاخص های سهام حمایت می کند. ضمن اینکه سطح مقاومت ماژور ۳۴۳۰۰ واحدی در برابر صعود شاخص قرار دارد.

۲- در بازار طلا، قیمت در ادامه روند صعودی نتوانسته از میانگین ۲۰۰ روزه عبور کند و در واکنش به این محدوده در شرایط اصلاحی در نوسان است. در حال حاضر قیمت به محدوده ابر کوموی میان مدت در تایم فریم چهارساعته و حمایت تغییر قطب یافته ۱۷۲۷ دلاری بازگشته و احتمال پایان اصلاح و برگشت قیمت به موج صعودی میان مدت، تقویت شده است.

۳- در برابری یورو به دلار، قیمت نتوانسته از میانگین ۲۰۰ روزه عبور کند و نسبت به کانال صعودی میان مدت خود واکنش پولبک و اصلاحی داشته است و در حال حاضر با پایان اصلاح نزولی، احتمال برگشت به موج صعودی میان مدت تقویت شده است. کاهش انتظارات نرخ بهره ای فدرال رزرو می تواند موجب کاهش تقاضا برای دلار در میان مدت باشد.

کد خبر: ۱۸۹٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha