۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
اقدامات ایران در نطنز و فردو در واکنش به قطعنامه آژانس صورت گرفت
سخنگوی وزارت امور خارجه:

اقدامات ایران در نطنز و فردو در واکنش به قطعنامه آژانس صورت گرفت

کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اقدام ایران در نطنز و فردو در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بود.

به گزارش بازار، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه (۳۰ آبان ماه) در نشست هفتگی با خبرنگاران، ابتدا به تشریح تحولات دیپلماتیک در هفته گذشته از جمله سفر وزیر خارجه عمان و معاون وزیر خارجه ارمنستان به تهران پرداخت.

کنعانی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز اولین بازی تیم ملی فوتبال را در قطر شاهد خواهیم بود بار دیگر برای مردان پر تلاش و سختکوش خود در اولین بازی خود آرزوی موفقیت و پیروزی می‌کنیم. ان‌شاءالله شاهد بازی خوب دیدنی و جذاب همراه با نتیجه خوب باشیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات سازمان انرژی اتمی در نطنز و فردو در واکنش به قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: موضع وزارت خارجه در ارتباط با این تحول دیشب منتشر و رسما اعلام شد. اقدام ایران در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بود. قطعنامه‌ای که متاسفانه با اقدام سیاسی دولت آمریکا و سه کشور اروپایی در رویکردی سیاسی تصویب شد و عملا با فشار سیاسی بر شورای حکام تحمیل کردند.

کنعانی در خصوص جزییات اقدام به عمل آمده از سوی ایران گفت: سازمان انرژی اتمی ان‌شاءالله متناسب با شرایط و نیاز اطلاع رسانی خواهد کرد و من در جایگاهی نیستم که راجع به جزییات صحبت کنم.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: آژانس در این ارتباط در جریان قرار گرفت و اقدام به عمل آمده با حضور بازرسان آژانس صورت گرفت و متاسفانه صدور قطعنامه با انگیزه‌های سیاسی در حالی صورت گرفت که ایران هم شفاف ترین برنامه صلح آمیز هسته‌ای را در مقایسه با میزان تاسیسات تحت نظارت آژانس در جهان دارد و هم بیشترین بازرسی‌های انجام شده آژانس از فعالیت‌های هسته ای ایران صورت گرفته است. انتظار این بود که در واکنش به اقدام مثبت ایران و همکاری‌های سازنده ایران با آژانس از اقدامات سیاسی پرهیز شود و اجازه دهند که همکاری‌های خوب ایران با آژانس که به ویژه متعاقب گفت‌وگوهای هیأت ایران با مدیرکل آژانس وارد روند جدیدی شده بود ادامه یابد و طرفین به نتایج خوبی برسند.

وی گفت:‌ اقدام چهار کشور نشان داد که همچنان مایلند با رویکردهای سیسای فعالیت‌های فنی ایران و آژانس را دچار خلل کنند و در این زمینه ایران واکنش لازم را همانطور که از قبل اعلام کرده بود نشان داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: مبنای ایران در ارتباط با آژانس این است که تعهد در مقابل حقوق است. اگر ایران تکالیفی دارد در ارتباط با آژانس حتما حقوقی هم دارد. حقوق ایران باید رعایت شود ایران هم به تکالیف خود پایبند است همانطور که همواره در تعامل و ارتباط نزدیک و سازنده با آژانس اثبات کرد که به روند همکاری و تعامل و انجام تکالیفش پایبند است و در همین چارچوب فعالیت‌ها و اقداماتش را ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۱۸۹٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha