۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
چند روش برای خرید بلیط هواپیما ارزان

چند روش برای خرید بلیط هواپیما ارزان

یکی از موضوعاتی که بیشتر از هرچیز دیگری در سفرهای هوایی اهمیت دارد، قیمت بلیط هواپیما است.

به گزارش بازار، یکی از موضوعاتی که بیشتر از هرچیز دیگری در سفرهای هوایی اهمیت دارد، قیمت بلیط هواپیما است. پیدا کردن بلیطی با قیمت مناسب می‌تواند لذت سفر شما را چند برابر کند. اگر بتوانید اولین گام سفر یعنی خرید بلیط وسیله نقلیه را پشت سر بگذارید، ادامه سفر نیز به آسانی انجام خواهد شد.

با افزایش هزینه‌ها و قیمت بلیط‌های هواپیما داخلی و خارجی، مدیریت هزینه‌ها در سفر بسیار اهمیت پیدا می‌کند. راه‌های زیادی جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از تور مسافرتی، استفاده از سوئیت به جای هتل و دیگر موارد در کاهش هزینه‌های شما موثر هستند. اولین قدمی که باید در این راستا بردارید، پیدا کردن بلیطی ارزان است. روش‌های مختلفی برای خرید بلیط هواپیما ارزان وجود دارد.

در خرید بلیط هواپیما عجله نکنید

امروزه روش‌های خرید بلیط هواپیما بسیار پیشرفته شده است. به کمک سایت و اپلیکیشن سفرمارکت می‌توانید در هرزمان و هرمکانی که هستید به خرید بلیط اقدام کنید. تنها کافی است اپلیکیشن سفرمارکت را روی گوشی موبایل خود نصب کنید و یا در نوار جستجوگر سیستم خود، نام سفرمارکت را جستجو کنید. در بیشتر مواقع هرچه به روز پرواز بلیط نزدیک‌تر شویم، قیمت بلیط‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. زیرا شرکت‌های هواپیمایی تخفیف‌هایی را برای متقاضیان بلیط در نظر می‌گیرند.

در روزهای خاص بلیط نخرید

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها که رعایت آن باعث می‌شود بتوانید بلیط ارزان و اقتصادی پیدا کنید، توجه به روز رزرو بلیط هواپیما است. بلیط‌های هواپیما در روزهای خاص، مناسبت‌ها، تعطیلات رسمی، اعیاد و جشن‌های مذهبی و دیگر روزها افزایش قیمت پیدا می‌کنند. زیرا بیشتر مردم این روزها را برای سفر انتخاب می‌کنند و تقاضا بیشتر می‌شود. اگر بتوانید با یک برنامه‌ریزی دقیق روزهای عادی را برای سفر کردن انتخاب کنید، می‌توانید بلیط هواپیما ارزان پیدا کنید.

به طور کلی آخر هفته و آخر ماه قیمت بلیط‌ها افزایش پیدا می‌کند. زمان‌هایی همچون نیمه دوم فروردین یا اواخر اسفند قیمت بلیط به مقاصد مختلف بسیار ارزان پیدا می‌شود. اگر بتوانید بلیط هواپیما در روزهای دوشنبه یا سه شنبه خریداری کنید، ضرر نمی‌کنید.

در انتخاب مقصد دقت کنید

در ایام تعطیلی، عید نوروز و دیگر مراسم‌ها برخی از مقاصد همچون شمال کشور، کیش، مشهد و دیگر شهرهای توریستی شلوغ‌تر از دیگر مناطق هستند. قیمت بلیط هواپیما نیز به این مقاصد افزایش پیدا می‌کند. سعی کنید مقاصد کم طرفدارتر را در روزهای شلوغ سال برای سفر کردن انتخاب کنید. به عنوان مثال سنندج، قزوین و دیگر موارد خلوت‌تر هستند و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی در خود جای داده‌اند.

چند روش برای خرید بلیط هواپیما ارزان

بلیط‌های چارتری را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در خرید بلیط هواپیما ارزان توجه به چارتری یا سیستمی بودن بلیط است. بلیط‌های چارتری در اغلب مواقع بسیار ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی هستند. بلیط‌های چارتر بلیط‌هایی هستند که تا نزدیکی پرواز به فروش نرفتند و قیمت آن‌ها شامل تخفیف‌هایی شده است. البته در همه زمان‌ها به این صورت نیست. همیشه پیش از خرید بلیط قیمت آن‌ها را با هم مقایسه کنید. زیرا در مواقعی که تقاضا سفر زیاد است،

بلیط چارتری قیمت برابر با بلیط سیستمی یا گاه بیشتر از آن می‌گیرد. در صورتی که از بلیط چارتری برای سفر با تور استفاده می‌کنید، باید بدانید که زمان پرواز این بلیط‌ها بسیار نزدیک است به همین دلیل باید یک چمدان آماده داشته باشید. همچنین این بلیط‌ها برای تمامی سنین به یک قیمت است. در صورتی که بلیط سیستمی قیمت‌های مختلفی برای کودکان و بزرگسالان دارد. بلیط لحظه آخری قابل استرداد و کنسلی نیست و در این صورت هیچ وجهی به شما برگردانده نمی‌شود.

مقایسه قیمت را فراموش نکنید

همیشه پیش از خرید بلیط، قیمت شرکت‌های هواپیمایی مختلف را با هم مقایسه کنید. قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین‌های مختلف با هم تفاوت دارد. خدمات ایرلاین، شهرت و محبوبیت آن، نوع هواپیماها، سابقه شرکت هواپیمایی و دیگر موارد برروی قیمت بلیط هواپیما ایرلاین‌ها اثرگذار است. بهترین راه برای مقایسه قیمت بلیط‌های هواپیما استفاده از پلتفرم سفرمارکت است. در سایت سفرمارکت می‌توانید قیمت صدها بلیط به مقصد مورد نظر خود را مشاهده کنید و قیمت و خدمات هرکدام را باهم مقایسه کنید.

پروازهای چد مقصدی را برای سفرهای خارجی در نظر بگیرید

اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، بلیط‌های چند مقصدی را فراموش نکنید. پروازهای چند فرودگاهی قیمت مناسب‌تری نسبت به پروازهای مستقیم دارند. گاهی برخی از پروازها به مقصد دو یا سه فرودگاه صورت می‌گیرند. در نتیجه می‌توانید بین دو یا سه فرودگاه چند بلیط مختلف خریداری کنید تا با این کار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. این کار اغلب برای پروازهای بین قاره‌ای کاربرد دارد اما بررسی این موضوع برای مسیرهای نزدیک‌تر نیز بی‌ضرر نیست.

چند روش برای خرید بلیط هواپیما ارزان

انتخاب‌های خود را گسترش دهید

برخی از افراد تنها از یک شرکت هواپیمایی بلیط خریداری می‌کنند. سعی کنید تمامی بلیط‌ها به مقصد مورد نظر خود را بررسی کنید. برای این کار به سامانه‌ای نیاز دارید که تمامی بلیط‌های هواپیما را به صورت یکجا و در یک صفحه به شما نمایش دهد. برای این کار سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت به شما پیشنهاد می‌شود. در سفرمارکت می‌توانید بلیط‌ها را براساس قیمت، تخفیف‌ داشتن، ساعت پرواز، کلاس پروازی، نوع بلیط و دیگر موارد مرتب کنید. بلیط هواپیما به یک مقصد ممکن است قیمت‌های مختلفی داشته باشد و دلیل آن هم نوع ایرلاین و ویژگی‌های آن است.

به ساعت پرواز دقت کنید

ساعت پرواز موضوع مهمی است که پیش از خرید بلیط باید به آن توجه کنید. معمولاً پروازهای ابتدایی صبح و پروازهای انتهایی و نزدیک به شب ارزان‌تر از پروازهای دیگر هستند. پروازهای صبح این مزیت را دارند که در صورت کنسل شدن شما بتوانید از پروازهای بعدی استفاده کنید.

کلاس پروازی مناسب را انتخاب کنید

در سفرهای کوتاه نیاز نیست از کلاس پروازی بیزینس استفاده کنید. زیرا مدت کمی در هواپیما هستید و فرصت استفاده از خدمات آن همچون صندلی متحرک، نمایشگر، هدفون و دیگر موارد پیش نمی‌آید. همچنین بهتر است از میزان بار مجازی که ایرلاین برای شما در نظر گرفته است آگاه باشید تا باری اضافه برآن به همراه نبرید. زیرا باید جریمه اضافه بار پرداخت کنید که این کار سبب بالارفتن هزینه‌های شما می‌شود.

از شرایط کنسلی پیش از خرید بلیط آگاه شوید

اگر اهل سفرهای هوایی باشید، حتماً این موضوع را می‌دانید که در صورت کنسلی بلیط وجهی به شما عودت داده می‌شود. البته در بلیط‌های چارتر همچین موضوعی وجود ندارد و امکان کنسلی ندارند. بلیط‌هایی که شرایط کنسلی خوبی دارند و در صورت لغو شدن وجه زیادی به شما برگردانده می‌شود، قیمت بیشتری نسبت به بلیط‌هایی دارند که شرایط کنسلی آن‌ها مناسب نیست. اگر تحت هیچ شرایطی بلیط شما کنسل نمی‌شود، سعی کنید از بلیط‌های ارزانی که شرایط لغو ساده‌ای دارند استفاده کنید.

کد خبر: ۱۸۹٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha