۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
فرصت طلایی برای صادرات محصولات طیوری ایران
رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد

فرصت طلایی برای صادرات محصولات طیوری ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای جهان، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان ما و صادرات محصولات طیوری به وجود آورده است.

به گزارش بازار، محمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، افرود: تقریبا اکثر کشورهای دنیا درگیر بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان هستند و این بیماری مشکلاتی را در کشورهای گرفتار این بیماری ایجاد می‌کند به لحاظ معدوم کردن و اعمال دستورالعمل‌های قرنطینه‌ای.

آقامیری در ادامه گفت: در کشور ما خوشبختانه با توجه به اینکه از سه ماه قبل ستاد ملی آنفولانزا را تشکیل دادیم و هر دو هفته یک بار جلسه ستاد ملی آنفولانزا را داریم تاکنون هیچ کانونی از درگیری این بیماری فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه افزود: این شرایط بازار خوبی برای تولیدکنندگان ما ایجاد کرده در کشورهای متقاضی محصولات طیوری که اخیرا کویت اعلام کرده با توجه به اینکه کشور ایران عاری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان هست ورود محصولات طیوری ایران به کویت آزاد هست و تولیدکنندگان ما می‌توانند از این فرصت طلایی استفاده کنند.

آقامیری سپس تاکید کرد: در اطراف کشور ما متاسفانه اکثرا درگیر این بیماری شدند، اما از آنجایی که ما به شدت داریم رصد و پایش را چه در بازارها، چه در فارم‌ها و مزارع پروش مرغ خود داریم و کنترل می‌کنیم خوشبختانه هنوز هیچ گزارشی از کانون بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان نداشتیم.

کد خبر: ۱۸۹٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha