۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
تعداد اندک شرکت های دانش بنیان در کرمان یک ضعف است
استاندار کرمان:

تعداد اندک شرکت های دانش بنیان در کرمان یک ضعف است

کرمان- استاندار کرمان تعداد اندک شرکت های دانش بنیان در این استان را یک ضعف دانست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، محمدمهدی فداکار در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان به تعداد کم شرکت های دانش بنیان در کرمان به عنوان یک ضعف اشاره کرد و گفت: به دلیل تعداد کم این شرکت ها مراجعات کمتری نیز به بانک ها و برخی مجموعه ها انجام می شود و به همین دلیل برخورد و همراهی با این شرکت‌ ها روان و آسان نیست.

فداکار با بیان اینکه در حوزه دانش‌ بنیان باید از کارشناسان رسمی بهره‌ مند شد، تصریح کرد: بین شرکت‌ های دانش‌ ‌بنیان و فناور تفاوت وجود دارد و باید هر بخش را در جای خود دید.

وی پیشنهاد راه ‌اندازی مرکز مشاوره در حوزه‌های حقوقی، مالی، مالیاتی و تامین اجتماعی برای شرکت ‌های دانش‌ بنیان را مطرح کرد و افزود: موارد و مصادیق مشکلات در حوزه دانش‌بنیان اعلام تا از طریق شورای راهبردی فناوری پیگیری شود.

فداکار، ادامه داد: مشکل شرکت ‌های دانش‌بنیان با بانک‌ ها، سازمان های تامین اجتماعی و امور مالیاتی متفاوت از سایر شرکت هاست که باید در جلسات جداگانه ای با حضور روسای این مجموعه ها بررسی و حل شوند.

استاندار کرمان در پایان به ارائه مشاوره ها در حوزه های مختلف و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست گزارش هایی با موضوع تحلیل فضای کسب و کار در شرکت های دانش بنیان، اکوسیستم نوآوری بر مبنای حل چالش ها در سند توسعه فناوری و نوآوری استان، بررسی موانع و چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان ارائه شد.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha