۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
۳۴ واحد صنعتی و معدنی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت
در سال ۹۸؛

۳۴ واحد صنعتی و معدنی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت

قم - معاون استاندار قم از احیای ۳۴ واحد غیر فعال تولیدی در قم خبر داد و گفت: ۲۴ واحد کاملاً تعطیل در حوزه صنعت و ۱۰ واحد غیر فعال در حوزه معدن طی سال گذشته به چرخه تولیدی بازگشت.

مهرداد غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱ واحد تولیدی تملک شده از سوی بانک‌ها به مدار تولید بازگشت، گفت: تکمیل و ورود به چرخه تولید ۸۰ طرح توسعه صنعتی و تکمیل ۹۱ طرح نیمه تمام به همراه راه اندازی آن بخشی از اقدامات انجام شده در سال ۹۸ در قم است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال پایدار در مسیر رونق تولید محقق خواهد شد، افزود: اشتغال پایدار باید در مسیر تولید اتفاق افتد و لازمه تولید انجام سرمایه گذاری است که عملکرد مدیریت اقتصادی استان قم نشان دهنده تحقق این امر مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر اینکه اولویت استان قم در سه بخش باید مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: افزایش ظرفیت واحدهای فعال و ورود به واحدهای راکد به چرخه تولید و راه اندازی واحدهای مصادره شده از سوی بانک‌ها سه هدف مهم استان قم است در سال گذشته بوده است که البته کارهای مهم و اثرگذاری نیر در کنار این سه هدف انجام شده است.

رشد ارزش صادرات در سال گذشته

وی با اشاره به احیای واحدهای غیر فعال تولیدی در قم، گفت: طی سال گذشته ۲۴ واحد کاملاً تعطیل در حوزه صنعت با اشتغالزایی ۲۴۰ نفر و ۱۰ واحد غیر فعال در حوزه معدن به چرخه تولیدی استان قم بازگشت.

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد میزان صادرات قم در سال ۹۸ گفت: سال گذشته در مجموع ۲۱۶ واحد و طرح صرفاً در حوزه رونق تولید، توسعه و تکمیل و ارتقای ظرفیت یافته و وارد مدار تولید شده‌اند که باعث اشتغال دو هزار و ۲۰۰ نفر را به دنبال داشته است و از آثار مهم این اقدامات رشد میزان صادرات به ارزش ۳۵۰ هزار تنی محصولات مختلف به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار بوده است.

اجرای سه هزار هکتار آبیاری مدرن در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به برنامه‌های این معاونت برای ارتقای بخش کشاورزی استان قم، بیان کرد: اجرای سه هزار هکتار آبیاری مدرن و هم چنین اجرای ۱۹ هکتار گلخانه که حاصل آن صرفه جویی ۳۰ درصدی در منابع و افزایش تولید سه برابری بوده و صرفه جویی معنادار در انرژی را به همراه داشته که این اقدامات بخشی از عملکرد بخش کشاورزی در قم است.

کد خبر: ۱۸٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha