۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
مُدلی برای نساختن مسکن| رئیس کمیسیون عمران: «رستم» تنهاست
بازار گزارش می دهد؛

مُدلی برای نساختن مسکن| رئیس کمیسیون عمران: «رستم» تنهاست

موضوع تولید مسکن با شروع به کار دولت سیزدهم وارد فاز جدیدی شد و دولت وعده های زیادی در زمینه ساخت مسکن داد که نتایج آن تاکنون محسوس نبوده است.

بازار؛ گروه ایران: موضوع تولید مسکن با شروع به کار دولت سیزدهم وارد فاز جدیدی شد و دولت وعده های زیادی در زمینه ساخت مسکن داد.

این در حالی است که مجلس هم با تصویب طرح جهش تولید مسکن، در زمینه تولید مسکن یک گام به جلو برداشت تا همه چیز مهیای ساخت مسکن در کشور شود.

اما با گذشت یک سال از عمر دولت و به اذعان کارشناسان و نمایندگان مجلس هنوز دولت در زمینه تولید مسکن آجر روی آجر نگذاشته است و برعکس دیوار تورم در بخش قیمت مسکن روز به روز بالاتر رفته است.

البته مجلس قوانین دیگری از جمله مالیات بر خانه های خالی را در راستای از بین بردن تورم در بخش مسکن تصویب کرد که البته این قانون هم به اذعان برخی از نمایندگان مجلس اجرای ضعیفی داشته است.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در همین زمینه به خبرنگار بازار گفته بود؛ متاسفانه در دو سال گذشته بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی بر سر کیفیت اطلاعات خانه های خالی و اجرای قانون مالیات برخانه های خالی اختلاف نظر بوده است.

در نگاه کلی مشکلات در حوزه مسکن کار را به جایی رسانده که حتی برخی از نمایندگان مجلس موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را کلید زده و به دنبال اقدامات ریشه ای در این بخش باشند چراکه نمایندگان معتقدند متاسفانه طی یازده سال ادغام، عملکرد این وزارتخانه در زمینه تولید مسکن بدتر شده است.

محمدرضا رضایی کوچی، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار در زمینه شرایط موجود و نارضایتی درباره تولید مسکن در کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی تواند ساخت مسکن را به نتیجه برساند.

وزارتخانه های صمت، اقتصاد و بانک ها نیز به میدان بیایند

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه مدلی که اکنون برای ساخت مسکن در کشور نیز مد نظر قرار گرفته، نمی تواند کار را به نتیجه مطلوب برساند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: اجرای قانون مصوب مجلس و تولید مسکن نیازمند هماهنگی بین دستگاهی است و همه دستگاه ها برای ساخت مسکن باید به میدان بیایند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: صرفا وزارت راه و شهرسازی نمی تواند به تنهایی مسکن بسازد، لازم است وزارتخانه های صمت، اقتصاد و بانک ها نیز به میدان آمده و همه در کنار یکدیگر بایستند تا ما بتوانیم مسکن تولید کنیم.

رضایی کوچی بیان کرد: متاسفانه در این شرایط دستگاه های دولتی زمین های خود را برای ساخت مسکن عرضه نمی کنند.

وی بیان کرد: همچنین بانک ها نیز برای ساخت مسکن تسهیلاتی ارائه نمی کنند و البته سازمان برنامه و بودجه نیز منابع لازم را تخصیص نمی دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز صندوق ملی مسکن خالی است، تاکید کرد: از این رو چطور می توان با این وضعیت برای متقاضیان خانه ساخت. همگی این مسائل باعث شده ما این روزها در حوزه مسکن شرایط خوبی نداشته باشیم.

کد خبر: ۱۸۸٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      0 0
      اگر دولت در تهیه مسکن مشکل دارد پس چرا نمیذارن مردم داخل روستاها در زمین‌های کشاورزی حومه روستا که دیگر سالهاست به علت خشک سالی بلا تکلیف موندن خونه درست بکنن وباعث کوچ روستایی‌ها به شهر نشه هیچ نیازی هم به کمک دولت نیست فقط اجازه تغییر کاربری به مالکان بدهند کافی هست