۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
خانه های نیمه کاره روستاها در اولویت دوم وام ۲۰۰ میلیونی مسکن! | پرداخت تنها ۴۵۰ فقره تسهیلات
«بازار» گزارش می دهد

خانه های نیمه کاره روستاها در اولویت دوم وام ۲۰۰ میلیونی مسکن! | پرداخت تنها ۴۵۰ فقره تسهیلات

عدم ابلاغ متمم تسهیلات مسکن روستایی توسط دولت و در اولویت نبودن پرداخت وام به متقاضیانی که ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت و منتظر دریافت ۱۰۰ میلیون تومان مابقی هستند تعداد واحدهای نیمه کاره را افزایش داد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: هیئت وزیران در ۹ آبان ماه جاری و به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مصوبه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را اصلاح و مقرر کرد هر چه سریعتر آنرا به ۹ بانک عامل برای اجرا ابلاغ کند.

اما با گذشت بیش از دو هفته هنوز این ابلاغیه به سرانجام نرسیده و برخی از بانک ها به همین دلیل و علیرغم تشکیل پرونده و معرفی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سیستم بانکی به همین بهانه از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی طفره می رود.

بر اساس این مصوبه هیئت دولت، سقف فردی تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۱ با رعایت مقررات ملی ساختمان برای حداقل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان (برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی) با بازپرداخت ۲۰ سال تعیین شد.

در این مصوبه مقرر شد تا متقاضیانی که از تسهیلات بانکی طرح ویژه نوسازی و بهسازی در روستاها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان استفاده کرده اند ۱۰۰ میلیون تومان دیگر هم دریافت کنند.

این خبر خوشحال کننده ای بود که متقاضیان و ساکنان روستاها بعد از مدتها شنیده بودند. اما همین متقاضیان در تماس با خبرگزاری بازار عنوان می کنند که بانک ها به دلیل عدم ابلاغ متم تسهیلات مسکن روستایی توسط دولت از پرداخت وام مزبور خودداری می کنند. سیستم بانکی در این خصوص معتقد است که اگر قرار باشد به متقاضیانی که ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت شده و باید ۱۰۰ میلیون تومان نیز با نرخ سود ۵ درصد پرداخت کند باید این متمم به آنها ابلاغ شود.

خانه های نیمه کاره روستاها در اولویت دوم وام ۲۰۰ میلیونی مسکن! | پرداخت تنها ۴۵۰ فقره تسهیلات

این عدم ابلاغیه همچنین پرداخت وام به صورت سفته زنجیره ای را نیز دچار مشکل کرده است. هر چند به گفته اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از حل مشکل پرداخت وام به صورت سفته زنجیره ای خبر داده بود.

آنطور که از مجموعه رده بالای بنیاد مسکن خبر می رسد این است که بنیاد مسکن در پاسخ به این درخواست بانک های عامل اعلام می کند که اگر اصلاح مصوبه ابلاغ شود مجددا باید به دنبال اخذ تضمین سازمان برنامه و بودجه و صندوق ملی مسکن باشیم، بنابراین به این بانک ها اعلام کرده ایم که بانک های سپه، تجارت، کشاورزی و پست بانک، ابلاغیه های خود را انجام داده اند و سایر بانک ها نیز اقدامات لازم را برای ابلاغ انجام دهند.

متقاضیان وام مسکن روستایی در تماس با خبرگزاری بازار اعلام کرده اند که واحدهای مسکونی آنها با دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی و طبق وعده های داده شده صورت گرفته است بنابراین امیدواریم که تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی طبق اصلاحیه صورت گرفته هر چه سریعتر پرداخت شود

برخی از متقاضیان وام مسکن روستایی در تماس با خبرگزاری بازار اعلام کرده اند که واحدهای مسکونی آنها با دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی و طبق وعده های داده شده صورت گرفته است بنابراین امیدواریم که تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی طبق اصلاحیه صورت گرفته هر چه سریعتر پرداخت شود.

امیدواریم دولت واحدهای نیمه کاره را در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دهد چرا که برخی از واحدهای مسکونی ماههاست که با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام واحدهای مسکونی خود را تا مرحله سفت کاری رسانده اند و حالا منتظر ۱۰۰ میلیون تومان دیگر هستند تا بتوانند از این مرحله عبور کرده و واحد مسکونی خود را برای سکونت آماده کنند

آنان می گویند: امیدواریم دولت واحدهای نیمه کاره را در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دهد چرا که برخی از واحدهای مسکونی ماههاست که با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام واحدهای مسکونی خود را تا مرحله سفت کاری رسانده اند و حالا منتظر ۱۰۰ میلیون تومان دیگر هستند تا بتوانند از این مرحله عبور کرده و واحد مسکونی خود را برای سکونت آماده کنند. اما پرداخت وام به این متقاضیان هنوز در اولویت دولت و بانک ها نیست.

خانه های نیمه کاره روستاها در اولویت دوم وام ۲۰۰ میلیونی مسکن! | پرداخت تنها ۴۵۰ فقره تسهیلات

این در حالیست که مجید جودی، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفته است که طبق آمار ۵۶ هزار نفری که وام ۱۰۰ میلیونی گرفتند برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان دیگر وام ۲۰۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی به بانک معرفی می‌شوند.

جودی درباره اینکه برخی هموطنانی که وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده و درخواست دارند تا از ۱۰۰ میلیون دیگر هم بهره‌مند شوند، گفت: تصمیمات جدید در این خصوص به زودی ابلاغ خواهد شد، براساس مصوبه شهریورماه دولت محترم با حمایت ویژه آقای رئیس جمهور و پشتیبانی دولت مصوب کردند وام از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

در این هفته گذشته حدود ۲۲ هزار نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که با حمایت و همکاری بسیار مناسب سیستم بانکی حدود ۴۵۰ نفر در همین هفته گذشته موفق به دریافت تسهیلات شدند

وی ادامه داد: در این هفته گذشته حدود ۲۲ هزار نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که با حمایت و همکاری بسیار مناسب سیستم بانکی حدود ۴۵۰ نفر در همین هفته گذشته موفق به دریافت تسهیلات شدند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در مصوبه‌ دولت خوشبختانه این پیش بینی هم شده افرادی که از ۲۴ آبان ماه سال ۱۴۰۰ وام ۱۰۰ میلیونی گرفتند این امکان برای آنها فراهم شده که آن‌ها هم سقف وام شان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

جودی درباره تعداد متقاضیان دریافت مابقی این تسهیلات، گفت: طبق آماری که داریم و در سامانه ثبت است افرادی که از ۲۴ آذر سال ۱۴۰۰ وام ۱۰۰ میلیونی گرفتند ۵۶ هزار نفر هستند که این‌ها را در همین روزهای آتی به بانک معرفی می‌کنیم، افرادی جدیدی هم در همین دو سه هفته‌ای که اعلام شده وام افزایش پیدا می‌کند متقاضیانی مراجعه کردند به شعب بنیاد مسکن و نزدیک به ۲۰۰ هزار تقاضا داریم که به بانک‌های عامل به مرور معرفی خواهند شد.

حال به نظر می رسد در میان اولویت های دولت در پرداخت وام مسکن روستایی، اولویت با افرادی است که وام ۲۰۰ میلیون تومانی درخواست کرده اند. در حالیکه اگر اولویت با متقاضیانی که ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده اند باشد مراحل تکمیل مسکن ها سریعتر به نتیجه می رسد.

کد خبر: ۱۸۸٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 46
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • DE ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      16 1
      سلام ممنونم از پیگری هاتون واقع نمیشه با ۱۰۰ ملیون خانه ها رو کامل کرد لطغا همینطور پیگیر باشبد
    • عباسی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      17 1
      خواهشا پیگیری بشه ما طبق وعده ها ۱۰۰ میلیون گرفتیم ساختمان الان نیمه کاره مونده۸۰
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      16 0
      سلام .خواهش می کنیم زودتر وام ۲۰۰ملیونی به بانکها ابلاغ بشه تابتونیم واممون بگیریم خونمون بسازیم.
    • بایاز PL ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      15 0
      سلام جناب نکیزاد شهرهای زیر بیست و پنج هزار پس چی میشن صحبت از همه چی میشه ولی شهرهای زیر۲۵هزار نه خودتون ود ماه قبل قول متمم دادین الاه دارین زیرش میزنی
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      16 3
      این وعده هایی که میدین دقیقا کجا داره اجرا میشه؟؟.
    • ناشناس FR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      14 1
      خواهشا این متمم رو ابلاغ کنین واقعا گرفتار هستیم و منتظر ابلاغ شما
    • حامد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      13 0
      سلام گفتن وام مسکن روستایی ضامن زنجیره سفته من رفتم بانک ضامن کارمند میخواد
    • کیسان IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      11 0
      سلام مصالح چندبرابرگرون شده پس کی وام روپرداخت می کنیدماهم گرفتاریم چک وسفته دست مردم داریم
    • احد قوجاپور IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      26 0
      باسلام لطفا وامهارا پرداخت کنین ما به امید وام با چک و قرض مصالح خریدیم الان موعد چکها رسیده پول نداریم ممنون
    • ناشناس IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      5 0
      تا کی باید منتظر بمانیم که متمم ابلاغ بشه. شهرهای کوچک چرا ابلاغ نمیکنن
    • .... IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      3 1
      پس تکلیف شهرهای زیر 25هزار نفر چی میشه، یکسال منتظر بودیم الان بعد یکسال هیچی به هیچی
    • الهه شیروانی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      4 0
      با سلام چرا وامر۲۰۰ تومنی در بعضی مناطق چهار محال وبختیاری بع بعضی بانکها ابلاغ نشده
    • ناشناس IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      3 0
      سلام لطفا متمم وام از اول ابان بزنید با قرض گرفتن به مرحله سقف رسیدم به این امید ۱۰۰ بعدی بهم میدن .پولی که قرض گرفتم باید بدم خونه ام نیم کاره مونده سال دیگه قسطا خونه هم شروع میشن
    • خلیل عراقی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      1 0
      س آیا سند سه دنگ بهش وام تعلق میگیره
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      10 1
      سلام آقای نیکزاد عزیز.تورو خداقسمتون میدم زود به بنیادبخشنامه بدین که مارسواشدیم خانه نیمه ساخت مانده تا گلو درقرضم از ماه ۲۵آذر چک دارم بخدا خانه صاحبم میگه تخلیه کن تو این وضع گرونی و زمستان کجاتخلیه کنم ۱۰۰میلیون برداشتم شهریور ماه ۱۴۰۱ ولی ۲۰میلیونش برای بنیاد و کارای بنیاد و پروانه و...خرج کردم خیلی ممنون.ازآ .ش.عجبشیر روستای دانالو
    • ناشناس IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      2 0
      سال داره تمام میشه اما وامی پرداخت نشد. فعلا مصوب میزنن . بعد نوبت اصلاح مصوبه وبعد ابلاغ واجرا هم خدا می‌دونه کی باشه. مدیریت قوی و به روز یعنی همین. خجالت هم چیز خوبیه
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      2 0
      نه کارمندونه کشاورز سنددا ربراي ضمانت داريم تکلیف چیست
    • آواره IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      3 1
      جناب نیکزاد قول دادید متمم به همه بدید. من ۱۷ ابان ۱۴۰۰ تشگیل پرونده دادم تو استان ایلام. الان میگن تعلق نمیگیره. این در صورتیه که برج دو امسال من ۱۰۰ تومن دوم دو ضامن گیری کردم پیرو مساعدت بانک سپه که دقیقا روز پرداخت قطعش کردن.. خیلیا هم گرفتن قسط اولش رو تو استان ایلام بانک سپه..‌من نامه متمم دارم و بانکم‌مهد و .... کرده... من به امید این به عالم بدهکار شدم.. به داد مردم برس
    • حجت IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 0
      سلام آقا اونایی که اول سال 1400 پنجاه میلیون وام گرفتن چی
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 0
      چرا ضمانت زنجیره ای قبول نمیکنه بانک شیراز بانک تجارت شعبه قدوسی رسیدگی کنید ترو خدا
    • US ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      2 0
      اگر دولت همت کند ومتمم رابدهد مثلمن ما روستاییان هم خانه هامون تکمیل میکنیم
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      6 0
      چرا ضمانت زنجیره ای قبول نمیکنن هیچ بانکی چرا دوباره اذیت مردم میکنید
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      5 0
      کجاست اون قول هایی ک داده بودید رفتیم بانک میگن ضمانت زنجیره ای نیست
    • حسن IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 0
      سلام چرا به شهرستان های کم جمیعت تعلق نمیگیره وام آیا اصلا وام به شهرستان ها میدهند یا باید قید وام رو بزنیم
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      2 0
      ترو خدا درست کنید ضمانت زنجیره ای رو ما ضامن از کجا بیاریم ما ک تو روستا زندگی می کنیم رفتیم بانک میگن ۳تا ضامن کسر از حقوق میخاین. دیگ مرگ برای ما واجب شده
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      1 1
      ترو خدا ی کاری کنید زودتر. ما آواره شدیم فصل سرما اومده حالا دیگ وام زنجیره ای قبول نمیکنن چرا اینطوری میکنید با مردم گناه ما روستایی ها چی آخ. ضمانت زنجیره ای قبول نمیکنن. میگن فقط ضامن کسر از حقوق. چند تایی بیار. به داد ما برسید برای یک خونه تو روستا. به مرگ خودمون راضی شدیم بخدا
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      3 1
      سلام متاسفانه بانک ها ضمانت زنجیره‌ای وام رو قبول نمی کنند میگن دو تا ضامن کارمند دارا ی دسته چک بیارین آخه تو روستا مگه چند تا کارمند وجود داره لطفا پیگیری کنید
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      2 0
      ترو خدا ی کاری کنید. رفتیم بانک میگن ضامن بیار نکنید این کارا. شما گفتید ضمانت زنجیره ای. چی شد پس
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      3 0
      چی شد ضمانت زنجیره ای پس همش وعده الکی دادید. بانک ها میگن ضامن کارمند کسر از حقوق بیارید. این دیگ چه روشی هست بسه بخدا.
    • ح IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      1 1
      ما به دولت مردان اعتماد کردیم با چک وقرض کارها راپیش بردیم پس چی شد اون عدالت عدالت یعنی آبروی ما درگرو یک عده طلبکار که هروز شرمنده باشیم
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      7 0
      شما گفتید ضمانت زنجیره ای قبول چرا قبول نمیکنن بانک میگن ضامن کارمند کسر از حقوق بیارید ترو خدا رسیدگی کنید
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      2 0
      سلام آقای نیکزاد چرا قول میدین ما رفتیم بانک میگن باید بری ضامن کارمند بیاریم بس کو وام زنجیرهای آخه تو یه روستا مگه چته کارمند هست مایم تا الان ۲۰ ملیون خرج کردیم باید بیخیالش شیم لا اقل قول نده
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      2 0
      آیا اهمال و تقصیر مسئولین در پرداخت وام 200 میلیونی روستایی و پرداخت مابه التفاوت وام شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت از تاریخ 25 آبان ماه سال 1400 از منظر قانونی قابل توجیه است ؟!!!!!!لطفا پیگیری شود
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      1 0
      چرا ضمانت زنجیره ای قبول نمیکنن بانک ها میگن ضامن بیارید. ترو خدا رسیدگی کنید. بازم باید صبر کنیم
    • جعفری IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      1 0
      آخه چرا شعار میدید وعمل نمیکنید ؟ خدارو خوش نمیاد ، پس فرق شما با دولت قبلی کجاست؟ پس چرا همه جا جار میزنید اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام است؟ آخه ما چه خاکی به سر این اسکلت بریم که بشود خانه؟
    • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      6 0
      کمک کنید طر ف ما سردسیر هستیم ضامنی کا رمند نداریم
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      4 0
      چرا ضمانت زنجیره ای قبول نمیکنن بانک ها رسیدگی کنید ترو خدا. شیراز بانک تجارت شعبه قدوسی شرقی
    • نا شناس IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      17 0
      سلام. ما ضامن از کجا بیاریم؟توروخدا به دادمون برسید آبرمون رفت
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      1 0
      لطفا متمم وام صدمتومنی رو بدید،تا بتونیم خونه هارو کامل کنیم
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 1
      سلام خواهش میکنم متمم وام ۲۰۰ ملیونی‌ابلاغ بشه چرا از این کار طفره میره چه فرقی میکنه روستا باسه یا شهر زیر ۲۵هزار با ابن همه گرونی مصالح ولوازم ودستمزد به نظر شما میشه با ۱۰۰ ملیون خونه درست کرد بخدا میخوایم فقط از مستاجری دربیایم رسیدگی کنید یه عالمه قرض وچک داریم
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      1 0
      خواهش میکنم متمم وام ۲۰۰ ملیونی رو زود پرداخت کنید هرروز همه چیز داره گرون میشه مصالح با بالارفتن دلار خیلی گرون شده لطفا خواهش میکنم رسیدگی کنید چرا با ابلاغ ولی بنیاد مسکن متمم وام رو پرداخت نمیکنه وطفره میره تا کی انتظار بکشیم
    • علی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      5 0
      وعده الکی ما همچنان منتظر متمم هستیم
    • سامان IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      سلام من بانک کشاورزی تشکیل پرونده دادم اما میکن فعلا پول نیست کسی هست تا حالا ۲۰۰ میلیون رو گرفته باشه؟
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 0
      سلام آقای نیکزاد چرا بانک مسکن صدتومان دومی ابلاغ نمیکنه بده هر روز میرم میگه خبری نیست مساله ساختمانی هر روز گران‌تر میشه فکر مردم باشید ما اجاره نشین حقوق نداریم به خدا بانک مسکن اذیت میکنه خواهشا بانک مسکن صد تومان دومی ابلاغ کنید بده
    • محمدحسین نجفی والا IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      باسلام بنده اول ۱۴۰۰ وام ۵۰میلیونی گرفتم فقط تونستم ستونها سقف رو بزنم ۵۰میلیون رو فقط شناژ رو بستم ۱۰۰میلیون هم سقف وستونها رفته که همشو قرض کردم از ۱۴۰۰ تا الان دارم قرضها رو خرد خرد میدم ساختمان هم همونجور مونده مصالح ما هم قیمت الان بوده حتی میلگرد هم گرانتر بود ما چه گناهی کردیم تورو خدا به گوش مسولین برسونید اصلا بیان بازدید و تحقیق
    • 1464733147 IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      سلام اگر شخصی درروستا خانه اش را شروع کرده باشد وسقفش رازده باشد برای ادامه کارش که بخواد تکمیلش کند میتواند وام بگیرد یاخیر