۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
صادرات ۳ هزار و ۲۰۰ تن محصولات شیلاتی به ارزش ۷.۶ میلیون دلار از مازندران
مدیرکل شیلات مازندران خبر داد؛

صادرات ۳ هزار و ۲۰۰ تن محصولات شیلاتی به ارزش ۷.۶ میلیون دلار از مازندران

بابلسر- مدیرکل شیلات مازندران از صادرات سه هزار و ۲۰۰ تن محصولات شیلاتی به ارزش ۷.۶ میلیون دلار در سال جاری از استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شیلات مازندران، قاسم کریم زاده ظرفیت‌های شیلاتی استان را بالا دانست و بر تولید محصولات شیلاتی صادرات محور که کشورهای همجوار ما خواستار آن هستند تاکید و تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه و اجرای طرحهای زیربنای در بخش شیلات استفاده کرد تا زمینه لازم برای تامین پروتئین جامعه و هم صادرات فراهم گردد.

مدیرکل شیلات استان بااشاره به ظرفیت‌ها و عملکرد تولیدات شیلاتی استان گفت: علاوه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی استان در منابع آبهای داخلی که تولیدات آن علاوه برتامین پروتئین‌ جامعه ، به خارج از کشور هم صادر می‌شود افزود: دربخش دریا نیز ۱۱۳ تشکل صید وصیادی باجمعیت بیش از ۴۲۰۰ صیاد ازطریق صید وصیادی امرار معاش می‌نمایند که از لحاظ ایجاد اشتغال، درآمد و تامین پروتئین جامعه نقش مهمی دارند.

وی در ادامه از فعالیت ۱۳ شرکت تعاونی صیادی پره در منطقه میانکاله با جمعیتی حدود ۱۱۰۰ نفر گفت و در خصوص صادرات محصولات شیلاتی استان در نیمه نخست امسال تصریح نمود : در شش ماهه اول سال جاری با تلاش و همت بهره برداران شیلاتی سه هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات شیلاتی به ارزش ۷.۶ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد که ارز آوری را خوبی به همراه داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران ، توسعه طرح پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی و نیز توسعه طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی با رویکرد تولید محصولات شیلاتی اقتصادی دریا محور را ازجمله برنامه‌های پیش روی این اداره کل در سال جاری اعلام کرد.

کد خبر: ۱۸۸٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha