۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه آب و خاک مازندران تخصیص یافت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه آب و خاک مازندران تخصیص یافت

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اعتبارات پروژه‌های آب و خاک در استان را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نقش مهم پروژه های آب و خاک در حوزه کشاورزی گفت: امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها در مازندران تخصیص یافته است.

وی تحقق جهش تولید را نیازمند توجه بیشتر به پروژه های آب و خاک دانست و گفت: باید با اجرای این پروژه ها، حاصلخیزی خاک و صرفه جویی در مصرف منابع آبی بیشترین بهره بروری را در تولیدات کشاورزی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به وضعیت شالیکاری در استان، مبارزه با آفات و بیماری ها را از جمله برنامه ها بیان کرد و گفت: برای مقابله با کرم ساقه خوار برنج، زنوبر تریکوگراما در مزارع برخی از شهرستان ها رهاسازی شده است.

شهیدی فر همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه های کشاورزی و شیلاتی گفت: برای توسعه کشاورزی پایدار، افزایش تولیدات و کسب و کارهای سودآور باید به حوزه کشاورزی توجه ویژه ای شود.

وی همچنین به برداشت کلزا از مزارع استان اشاره و اضافه کرد: امسال بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت کلزا رفته است و پیش بینی می شو بیش از ۲۰ هزار تن دانه روغنی تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره کشت گندم نیز با بیان اینکه ۵۵ هزار هکتار از مزارع به کشت این محصول اختصاص دارد، میزان تولید را بیش از ۱۵۵ هزار تن پیش بینی و برآورد کرد.

کد خبر: ۱۸٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha