۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
افزایش ۲۰ میلیون متر مکعبی گاز با شیوه خلاقانه و دانش‌بنیان در مجتمع پارس جنوبی

افزایش ۲۰ میلیون متر مکعبی گاز با شیوه خلاقانه و دانش‌بنیان در مجتمع پارس جنوبی

بوشهر- باهوش مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش ۲۰ میلیون متر مکعبی گاز با شیوه خلاقانه و دانش‌بنیان در مجتمع گازی پارس جنوبی خبر داد.

احمد باهوش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین، مجموعه پالایشگاه‌های پارس جنوبی با تمام ظرفیت برای تحقق عملی و عینی شعار سال گام برمی‌دارند.

وی افزود: اقدامات نوآورانه و خلاقانه در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی موجبات صرفه‌جویی و همچنین درآمدزایی و افزایش تولید شده و در کوتاه‌مدت و درازمدت نتایج آن پدیدار می‌شود.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش ۲۰ میلیون متر مکعبی گاز با شیوه دانش‌بنیان در پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: با یک اقدام نوین و مبتنی بر دانش، در بازه تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی، ضمن جلوگیری از خارج کردن پالایشگاه از مدار، ۲۰ میلیون متر مکعب گاز صرفه‌جویی شد.

باهوش در تشریح جزییات این طرح یادآور شد: پیش از این، در هنگام تعمیرات اساسی واحد میعانات گازی، این واحد از جرخه خارج و طی سه شبانه‌روز باعث کاهش تولید ۲۰ میلیون متر مکعب گاز می‌شد که با این اقدام نوآورانه، ۲۰ میلیون متر مکعب گاز تولید و از هدررفت سرمایه کشور جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: این عملیات در واقع با ایجاد تغییرات موقت در برخی آیتم‌ها و همچنین افزایش شدت جریان در واحد تثبیت میعانات گازی اجرایی و عملیاتی شد.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی ابراز داشت: حمایت از مجموعه‌ های دانش بنیان و همکاری با دانشمندان و متخصصان داخلی، موجبات بهبود تولید و افزایش ارزآوری می‌شود و مجتمع گازی پارس جنوبی در این عرصه پیشتاز است.

کد خبر: ۱۸۸٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha