۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
شوک سرمایی باعث تحریک گل‌انگیزی درختان زیتون شد
رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور:

شوک سرمایی باعث تحریک گل‌انگیزی درختان زیتون شد

زنجان- رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، به خرید تضمینی زیتون اشاره کرد و گفت: هر کیلو روغن زیتون حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان است و در این میان شوک سرمایی باعث تحریک گل‌انگیزی درختان زیتون شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین جعفری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح دهکده منابع‌طبیعی و کشاورزی، به خرید تضمینی زیتون اشاره کرد و گفت: هر کیلو روغن زیتون حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان است.

وی به ظرفیت منابع بودجه اشاره کرد و بیان داشت: اگر قیمت از ۱۵۰ هزار تومان بالاتر برود دولت ورود نخواهد کرد و در این میان شوک سرمایی باعث تحریک گل‌انگیزی و افزایش سال‌آوری درختان زیتون شد.

در این مراسم مدیر پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: سطح کشت گوجه‌فرنگی پنج هزار ۴۰۰ هکتار است و تولید کل کشور هفت میلیون تن است.

مجید ولدان تاکید کرد: سه نوع مصرف در گوجه‌فرنگی داریم و مصرف تازه‌خوری، صنایع تبدیلی و رب‌سازی و صادرات برای‌ مصارف تازه‌خوری است و مجموع این سه مصرف شش میلیون است و سطح کشت گوجه‌فرنگی تغییری نکرده است.

وی به خرید تضمینی دولت در روزهای پیش‌رو اشاره کرد و ادامه داد: روغن در طی این مدت دچار تحولاتی شد، ولی قیمت روغن زیتون آن‌چنان تغییر نداشته‌ است، وجود یک قیمت واحد در بازار دولت را ملزم به خرید تضمینی به یک نرخ مصوب خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۸٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha